Neumann melder seg inn i Virke

En av Norges største byggevaredistributører slutter seg til flertallet i bransjen og blir medlem av Virke Byggevarehandel.

Administrerende direktør i Neumann, Kjell Paulsrud og direktør for Virke Byggevarehandel, Aslaug Koksvik.

– Vi har innsett at det gagner både oss og bransjen at flere står samlet i en organisasjon. Virke Byggevarehandel har mye kompetanse og stor gjennomslagskraft. Samtidig er det viktig for oss med det tette bransjefellesskapet som er skapt her, sier administrerende direktør Kjell Paulsrud i Neumann.

Neumann har over 280 ansatte, og hadde en omsetning i 2016 på 1,36 milliarder kroner. De betjener primært proffmarkedet i byggeindustrien, som entreprenører, byggmestere, murmestere eller andre håndverkere.

Kjeden blir en av over 21.000 medlemsbedrifter i Hovedorganisasjonen Virke, som er Norges ledende hovedorganisasjon for tjenestenæringene. Handelen representerer den største medlemsgruppen i Virke, med nesten 15.000 virksomheter.

Direktør i Virke Byggevarehandel, Aslaug Koksvik, er svært fornøyd med å få kjeden inn i sin portefølje.

– Når store deler av bransjen er samlet hos oss, betyr det at vi kan få til enda mer.
Logistikk og miljø er to viktige fokusområder for våre medlemmer. Begge områdene stiller store krav til handelen med tanke på tilgjengelig og riktig digital vareinformasjon.

Våre medlemmer jobber godt med konkrete utfordringer for å møte fremtidige endringer i bransjen, et styrket bransjefellesskap er da en stor fordel, sier Koksvik, og ønsker Neumann velkommen med på laget.