Nettmat.no

Nettmat.no lanserer MixBox – et nytt konsept i Norge

I et stadig mer populært og voksende marked for matkasser levert på døren, lanserer Stavanger-baserte Nettmat.no matkassen MixBox for å imøtekomme kundenes behov for fleksibilitet og valgfrihet. MixBox er et helt nytt konsept i Norge, utviklet for både å gi kundene muligheten til selv å sette sammen ukemenyene og påvirke hva matkassen koster.

Siden etableringen i 2014 har Nettmat.no posisjonert seg som landets kanskje sunneste matkasseleverandør. Målet er å bidra til et sunt, allsidig og næringsrikt kosthold, redusert matsvinn og minimal bruk av emballasje. Matkassene består av varierte menyer basert på gode råvarer fra matfylket Rogaland, og rettene tar rundt en halv time å tilberede. Nettmat.no leverer matkasser til flere tusen kunder i og omkring Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim.

Med det nye konseptet MixBox tar Nettmat.no sikte på å styrke sin markedsposisjon ytterligere. MixBox tilbyr 40-50 nye middagsforslag hver uke som kundene står helt fritt til å komponere sin egen meny med utgangspunkt i. Hver av middagsrettene har fått sin egen pris, og kundene kan dermed også påvirke hva matkassen skal koste. MixBox er tilpasset fra 1, 2, 4 eller 6 personer og inneholder 3, 4 eller 5 middagsretter, men med mulighet for å legge til middagsretter for alle 7 dagene i uken.

”Vi vet at dette er en tjeneste som har vært savnet og etterspurt av matkassekunder i Norge,” sier Thomas Bergo, daglig leder i Nettmat.no. ”En viktig årsak til at kundene sier opp abonnementet, er nettopp at de selv ønsker å bestemme hva som skal settes på middagsbordet. Dette er også den viktigste årsaken til at noen velger ikke å bli kunde hos oss. Men med MixBox håper og tror vi at Nettmat.no vil bli en svært attraktiv leverandør av matkasser til både eksisterende og nye kunder.”

Fordelen med MixBox er at konseptet imøtekommer et faktisk behov i markedet. Gjennom et enkelt, nettbasert bestillingssystem kan kunden selv sette opp en ønsket meny inntil 3 uker fram i tid. Dessuten har kunden stor frihet til å gjøre endringer, og mottar ellers alle fordeler som følger med en vanlig matkasselevering.

”Selvsagt håper vi også at MixBox vil senke terskelen for at flere prøver ut Nettmat.no og ser hvor enkelt og tidsbesparende det kan være,” sier Bergo. ”Etterhvert vil vi også tilby flere produkter, for eksempel basisvarer, kaffe, melk, brød og annet. Ettersom vi uansett skal hjem til kunden, kan vi jo ta med oss hva som helst!”

MixBox er tilgjengelig for fullt på Nettmat.no fra 1. november 2017.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Thomas Bergo, daglig leder: thomas@nettmat.no
Tobias Bergo, markedssjef: tobias@nettmat.no

Om Nettmat.no

Nettmat.no
Heiamyrå 11a
4031 Stavanger

950 09 777https://www.nettmat.no/

Følg saker fra Nettmat.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Nettmat.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.