Nettmat tar et kjempejafs

Matbutikkene Kolonial, Brødboksen og Marked er alle finalister i Brings kåring av de beste nettbutikkene.
Illustrasjon: Colourbox

For ellevte år på rad deler Bring ut Netthandelsprisene i kategoriene «Årets nettbutikk» og «Årets nykommer». I 2017 er det spesielt matvarebransjen som markerer seg i pallplasseringene. Kolonial og Brødboksen er sammen med BliVakker finalister til å bli «Årets nettbutikk», mens dagligvarenykommeren Marked kjemper mot Merida og Extra Leker om å bli «Årets nykommer».

– Juryen mener at dette er kremen av norske nettbutikker akkurat nå. Finalistene i «Årets nettbutikk» har jobbet hardt over tid for stadig å bli bedre, og leverer en god kjøpsopplevelse for kunden. For finalistene til «Årets nykommer» er det nettbutikkens troverdighet, en solid forretningsidé, tydelige fremtidsplaner og vekstambisjoner som er avgjørende, sier juryleder fra Bring, Johan Holgersson.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av Netthandelsprisene 2017.

– Vi gleder oss til å bli bedre kjent med finalistene under pitchen og oppleve deres lidenskap for handel. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og lærdom. De er alle foregangsaktører i sine bransjer, sier Holgersson.

«Årets nettbutikk» og «Årets nykommer» deles ut på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 21.september.

Dette er juryen

Årets jury består av en rekke profiler fra norsk netthandel:

• Erik Kulterud (Partner Manager Klarna)
  • Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS)
  • Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS)
  • Johan Holgersson (Direktør Marked og Forretningsutvikling i divisjon E-handel,  Bring)
  • Alexander Haneng (COO og Head of Technology i Geta, påtroppende direktør for digital innovasjon i Posten Norge)
  • Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic)
  • Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen)

Illustrasjon: Colourbox