Nets lanserer programvarepakke for betalingsløsning i apper

(Oslo, 29. november 2018) I Norden blir handel via mobil stadig viktigere og nå står mobilen for den sterkeste veksten. Denne trenden har ført til at Nets har utviklet en ny programvarepakke som er skreddersydd for utviklere av apper. Hensikten er å gjøre det enklere og raskere for app-utviklere å integrere sikre betalingsløsninger.

I følge Nordic E-commerce 2018 har 50 prosent av nordiske forbrukere benyttet mobilen til å kjøpe varer eller tjenester i løpet av de siste tre månedene. Dette har ført til en etterspørsel etter løsninger som kan bidra til å redusere utviklingstiden av apper, samtidig som betalingen gjennom appene må skje hurtig uten å gå på bekostning av sikkerhet.

— Det å bidra til å skape en friksjonsløs betalingssituasjon er et av våre viktigste bidrag. Den nye programvarepakken, Nets In-App SDK, vil bidra til å øke konverteringsraten når forbrukere handler via apper. I tillegg inneholder programvarepakken ulike betalingsløsninger og funksjoner som kortleser, et klikks betaling, og støtte for biometrisk identifisering. Vi tror dette vil bidra til å skape en hurtig, sikker og enkel betalingsopplevelse for våre kunder, sier Jan Lundequist, Senior Vice President i Nets.

Forbrukere ønsker i stadig større grad en sømløs kjøpsprosess på tvers av kanaler. Bedrifter som tar i bruk Nets In-APP SDK får ivaretatt dette behovet.

Den nye programvarepakken ivaretar de ulike sikkerhetskravene, har støtte for de mest brukte kortløsningene inklusiv Apple Pay og PayPal og inkluderer identifiseringsløsninger basert på fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.

Hoffsveien 1E