Neste vinter: Stor pågang etter varme reiser

I dag åpnet Norges største feriearrangør salget av neste vinters feriereiser. Allerede i løpet av den første morgentimen hadde 1200 nordmenn sikret seg en ferie til sol og varme neste år.

FAVORITTSTRAND: Nordmenn elsker Kanariøyene, og Amadores er en stor favoritt. Allerede nå kan du sikre deg en plass i solen her for neste vinter.

- Det er alltid full fart når vi slipper neste års vinterreiser. I år er det nok ekstra mange som har opplevd at favoritthotellet deres var fullt inneværende vinter, og som derfor velger å være ekstra tidlig ute med tanke på neste år, sier kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Hun forteller at selskapet har alliert seg med fire svenske kollegaer som hjelper til med å ta i mot alle bestillingene.

- Det skjer heldigvis sjelden, men i formiddag har vi faktisk hatt lange køer på telefonen fra gjester som vil ha hjelp til å bestille sitt favoritthotell, fortsetter Fossum.

Det er stor pågang etter reiser til Kanariøyene denne vinteren, og feriearrangøren oppfordrer alle som planlegger en ferie om å være tidlig ute for å sikre seg at de får det hotellet og den avgangen de ønsker seg.

- Foreløpig har vi åpnet salget av reiser til Gran Canaria, Tenerife og Thailand. Resten av programmet slippes i fortløpende i ukene fremover.  Dersom du venter på et spesielt hotell kan du også benytte deg av hotellvarslingen vår, sier hun.

Fem reisetrender for 201810.1.2018 08:50Pressemelding

Trend 1: Østre Middelhavet øker mest sommeren 2018 Sommeren 2018 blir en skikkelig Hellas-sommer. Hellas har alltid vært et populært reisemål for nordmenn, men sommeren 2018 blir ekstra bra. – Av våre gjester velger hele 35 prosent seg Hellas denne sommeren, og de aller fleste reiser til Rhodos og Kreta, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff Flere nordmenn får også øynene opp for Kroatia, og landet har blitt et svært populært reisemål de siste årene. Kroatia er nå det tredje største ferielandet fra Norge med 8 prosent av totalkapasiteten. – Tyrkia har også hatt en kraftig oppgang. Vi ser en økning i markedet vårt på 70 prosent, og bestillingene tikker stadig inn. Det synes vi er svært gledelig. Jeg tror mange har savnet Tyrkia som reisemål, sier Siri Røhr-Staff. I tillegg til disse klassikerne på charter-programmet er Montenegro en nyhet hos Ving denne sommeren. – Montenegro er en spennende charter-nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. Der er også pri