Neste vinter: Stor pågang etter varme reiser

I dag åpnet Norges største feriearrangør salget av neste vinters feriereiser. Allerede i løpet av den første morgentimen hadde 1200 nordmenn sikret seg en ferie til sol og varme neste år.

FAVORITTSTRAND: Nordmenn elsker Kanariøyene, og Amadores er en stor favoritt. Allerede nå kan du sikre deg en plass i solen her for neste vinter.

- Det er alltid full fart når vi slipper neste års vinterreiser. I år er det nok ekstra mange som har opplevd at favoritthotellet deres var fullt inneværende vinter, og som derfor velger å være ekstra tidlig ute med tanke på neste år, sier kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Hun forteller at selskapet har alliert seg med fire svenske kollegaer som hjelper til med å ta i mot alle bestillingene.

- Det skjer heldigvis sjelden, men i formiddag har vi faktisk hatt lange køer på telefonen fra gjester som vil ha hjelp til å bestille sitt favoritthotell, fortsetter Fossum.

Det er stor pågang etter reiser til Kanariøyene denne vinteren, og feriearrangøren oppfordrer alle som planlegger en ferie om å være tidlig ute for å sikre seg at de får det hotellet og den avgangen de ønsker seg.

- Foreløpig har vi åpnet salget av reiser til Gran Canaria, Tenerife og Thailand. Resten av programmet slippes i fortløpende i ukene fremover.  Dersom du venter på et spesielt hotell kan du også benytte deg av hotellvarslingen vår, sier hun.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.