Neste vinter: Stor pågang etter varme reiser

I dag åpnet Norges største feriearrangør salget av neste vinters feriereiser. Allerede i løpet av den første morgentimen hadde 1200 nordmenn sikret seg en ferie til sol og varme neste år.

FAVORITTSTRAND: Nordmenn elsker Kanariøyene, og Amadores er en stor favoritt. Allerede nå kan du sikre deg en plass i solen her for neste vinter.

- Det er alltid full fart når vi slipper neste års vinterreiser. I år er det nok ekstra mange som har opplevd at favoritthotellet deres var fullt inneværende vinter, og som derfor velger å være ekstra tidlig ute med tanke på neste år, sier kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Hun forteller at selskapet har alliert seg med fire svenske kollegaer som hjelper til med å ta i mot alle bestillingene.

- Det skjer heldigvis sjelden, men i formiddag har vi faktisk hatt lange køer på telefonen fra gjester som vil ha hjelp til å bestille sitt favoritthotell, fortsetter Fossum.

Det er stor pågang etter reiser til Kanariøyene denne vinteren, og feriearrangøren oppfordrer alle som planlegger en ferie om å være tidlig ute for å sikre seg at de får det hotellet og den avgangen de ønsker seg.

- Foreløpig har vi åpnet salget av reiser til Gran Canaria, Tenerife og Thailand. Resten av programmet slippes i fortløpende i ukene fremover.  Dersom du venter på et spesielt hotell kan du også benytte deg av hotellvarslingen vår, sier hun.

Vinggruppen med nytt rekordresultat22.5.2018 07:38Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Vinggruppen, hvor Ving, Spies, Globetrotter og Tjäreborg inngår, gjør et nytt rekordresultat for vinterhalvåret. Dette kom fram da Thomas Cook-konsernet presenterte sitt halvårsresultatet for 2017/2018. Vinggruppen befester med dette sin stilling som markedsleder innen pakkereiser, både med eget flyselskap og rutefly. Den nordiske gruppens driftsresultat for halvåret endte på 554 millioner kroner, noe som er en økning på 88 millioner i forhold til samme periode i fjor.