NBBLs boligpolitiske konferanse13. juni

Fremtidens by- og boligutvikling er tema på NBBLs boligpolitiske konferanse 2018. Der møter du blant andre samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen, Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre og makroøkonom i Prognosesenteret Nejra Macic. Macic legger fram en rapport om framtidens boligbehov og vi lanserer NBBLs boligmarkedsindeks.

Journalist og forfatter Trude Teige leder årets konferanse.

Hvor: Hotel Bristol, Oslo
Når: Onsdag 13. juni fra 09.00 til 12.00

Meld deg på her

Program:

9:00 - Trenger vi nye grep for få til en by- og tettstedsutvikling som møter fremtidens utfordringer? Adm. direktør i NBBL, Thor Eek stiller de store spørsmålene. Statsråd Ketil Solvik Olsen og leder i Arbeiderpartiet Jonas Gahr Støre svarer og debatterer

10:15 - Pause

10.30 - Hva er god boligplanlegging?

Regler vs. praksis i boligplanlegging og bygging. Hva er den største utfordringen?
Ketil Krogstad, spesialrådgiver i NBBL

Boliger til alle – kan plan- og bygningsloven sikre dette bedre?
Gro Sandkjær Hanssen, forsker fra NIBR og prosjektleder for EVAPLAN

Samtale mellom Ketil Krogstad og Gro Sandkjær Hanssen

11.15 - Hvordan forutse boligpriser og boligbehov

NBBLs nye boligmarkedsindeks. Hva ser vi i glasskulen?
Christian Frengstad Bjerknes, seniorrådgiver i NBBL

Hvor mange og hvilke boliger bør vi bygge?
Nejra Macic, makroøkonom i Prognosesenteret

Samtale mellom Christian Frengstad Bjerknes og Nejra Macic