Nasdaq kunngjør kjøp av aksjer i Oslo Børs VPS

OSLO og STOCKHOLM, April 11, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq, Inc. (Nasdaq: NDAQ) (“Nasdaq”), har i dag kunngjort kjøp1 av 844.071 aksjer i Oslo Børs VPS ASA (NOTC: OSLO/OTCMKTS: OSBHF) (“Oslo Børs VPS”). Aksjekjøpene er gjort i overensstemmelse med vilkårene i tilbudet (“Tilbudet”) som ble fremsatt i henhold til tilbudsdokumentet som ble offentliggjort den 4. februar 2019, og endret ved meldinger offentliggjort 4. og 25. mars 2019 (“Tilbudsdokumentet”), der Nasdaq AB, et indirekte datterselskap av Nasdaq, beskriver villkårene for sitt bud på samtlige utstedte aksjer i Oslo Børs VPS. Som et resultat av disse aksjekjøpene, som er gjort til en pris på NOK 158 per aksje, lik Tilbudsprisen (som definert i Tilbudsdokumentet og økt av Nasdaq 4. mars 2019), er over 37 prosent av aksjene i Oslo Børs VPS eid av Nasdaq1 eller omfattet av forhåndsaksepter av Tilbudet.

Nasdaq er sterkt forpliktet til sammenslåelsen med Oslo Børs VPS, og er overbevist om at Tilbudet representerer den beste løsningen for å støtte det norske kapitalmarkedet og for å forene et sterkt nordisk finansielt økosystem for langsiktig, bærekraftig vekst.

Finanstilsynet offentliggjorde den 8. april 2019 at det hadde anbefalt Finansdepartementet å godkjenne Nasdaq som kvalifisert eier av Oslo Børs VPS.

- Vår ambisjon om å kjøpe Oslo Børs VPS ligger fast, og vi er glade for at Finanstilsynet har anbefalt å godkjenne oss som ny eier. Basert på støtten fra selskapets styre og viktige nøkkelaktører i det norske finansmarkedet, er vi overbevist om at vi er det beste alternativet for et fortsatt fremgangsrikt norsk kapitalmarked. Vi ser nå frem til den endelige beslutningen fra Finansdepartementet, sier Lauri Rosendahl.

Styret i Oslo Børs VPS har enstemmig anbefalt Tilbudet. I tillegg har aksjonærer som representerer mer enn én tredjedel av aksjene i Oslo Børs VPS, inkludert de to største aksjonærene i Oslo Børs VPS, samt selskapets administrerende direktør, bekreftet sin støtte til Tilbudet som den beste løsningen for Oslo Børs VPS og det norske kapitalmarkedet.

For mer informasjon om Tilbudet, vennligst gå til: http://business.nasdaq.com/oslo-bors

For mediehenvendelser, vennligst kontakt:

David Augustsson
+46-734496135; david.augustsson@nasdaq.com

Ytterligere informasjon om det strategiske rasjonale, samt vilkårene og betingelsene for Tilbudet og Nasdaqs fremtidige planer for å utvikle og styrke Oslo Børs VPS og det norske kapitalmarkedet generelt, finnes i Tilbudsdokumentet som er tilgjengelig på: http://ir.nasdaq.com/acquisitions/oslo-validation-access-rights  og Oslo Børs VPS sine nettsider: http://www.osloborsvps.no.

Viktig informasjon om tilbudet

Denne pressemeldingen utgjør ikke et tilbud om kjøp av aksjer eller en forespørsel om et salg. Tilbudet om å kjøpe alle aksjene i Oslo Børs VPS finnes i Tilbudsdokumentet. Det fullstendige Tilbudsdokumentet blir, med forbehold om begrensninger under gjeldende verdipapirlovgivning, distribuert gratis til alle aksjonærer i Oslo Børs VPS registrert i Oslo Børs VPS' aksjeeierregister i Verdipapirsentralen per 1. februar 2019 og er tilgjengelig på

Distribusjon av Tilbudsdokumentet og fremsettelsen av tilbudet vil i vise jurisdiksjoner kunne være begrenset gjennom lovgivning, inklusive uten begrensninger i Canada, Australia og Japan. Følgelig fremsettes ikke Tilbudet, og det utgjør ikke et tilbud eller en forespørsel i disse jurisdiksjonene, eller i noen jurisdiksjon eller overfor noen person der fremsettelse eller aksept av tilbudet eller forespørselen ville være et brudd på lovene eller bestemmelse i vedkommende jurisdiksjon.

Tilbudet sendes til aksjonærer i Oslo Børs VPS som er bosatt De forente stater i tillit til Tier I (Lag I) fritak i henhold til Rule 14d-1(c) i samsvar med U.S. Securities Exchange Act of 1934.

Om Nasdaq

Nasdaq er en ledende global leverandør av handels-, oppgjørs- og børsteknologi samt noterings-, informasjons- og selskapstjenester. Som grunnlegger av verdens første elektroniske børs i 1971 leverer selskapet i dag teknologien bak mer enn 100 markedsplasser i 50 land og 10 prosent av verdens alle verdipapirtransaksjoner. Gjennom en bred portefølje med pålitelige og velprøvde teknologier sikrer Nasdaq åpenhet og innsikt som gjør det mulig for kunder å optimalisere og realisere sine forretningsvisjoner, og navigere i dagens globale kapitalmarkeder. Totalt er mer enn 4000 selskaper med en markedsverdi på omlag USD 12 trillioner notert hos Nasdaq.

Advarsel vedrørende uttalelser om fremtidige forhold

Utsagn i denne pressemeldingen relatert til fremtidig status og fremtidige forhold, inklusive utsagn vedrørende den antatte tidslinjen for Tilbudet, er uttalelser om fremtidige forhold. Generelt sett kan disse utsagnene, men ikke alltid, identifiseres gjennom bruk av ord som for eksempel “antas”, “ventes”, “mener”, eller lignende uttrykk. Av natur innebærer uttalelser om fremtidige forhold risiko og usikkerhet fordi de er relatert til hendelser og er avhengige av omstendigheter som vil finne sted i fremtiden. Faktiske resultater vil i vesentlig grad kunne avvike fra det som er uttrykt eller implisert i disse uttalelsene om fremtidige forhold på grunn av mange faktorer, og mange av disse faktorene er utenfor Nasdaq og dets datterselskapers kontroll. Slike risikofaktorer vil kunne omfatte Nasdaqs evne til å få myndighetsgodkjennelser som er nødvendige for Tilbudet, Nasdaqs evne til å gjennomføre Tilbudet, samt eventuelle andre risikofaktorer som det gis opplysninger om i Nasdaqs årsrapport på skjema 10-K og i periodiske rapporter som er sendt inn til U.S. Securities and Exchange Commission.  Alle slike fremtidsrelaterte utsagn gjelder kun for den datoen da de ble gitt, og Nasdaq har ingen forpliktelse (og påtar seg ingen slik forpliktelse) til å oppdatere eller revidere noen av dem, enten som et resultat av ny informasjon, fremtidige hendelser eller annet, unntatt det som kreves gjennom gjeldende lover og forskrifter.

Nettstedsinformasjon

Nasdaq har til hensikt å bruke hjemmesiden sin, http://ir.nasdaq.com som en portal for å gi viktig ikke- offentlig informasjon og for å overholde SEC Regulation FD og andre informasjonsforpliktelser. Denne informasjonen vil bli tatt med på Nasdaqs nettsted under “Investorrelasjoner.”

1 Gjennom et datterselskap.

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Agreement with Eurekahedge Expands eVestment’s Hedge Fund Data Offering16.7.2019 14:00:00 CESTPress release

ATLANTA, July 16, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- eVestment, a global leader in institutional investment data and analytics, today announced an agreement with Eurekahedge to offer Eurekahedge fund data and indices to clients of eVestment’s suite of Analytics solutions. eVestment Analytics clients will now have access to Eurekahedge’s global hedge fund data and indices, which cover over 30,000 hedge funds and funds of hedge funds spanning North American, European, Asian, Latin American and emerging markets. This expansion of data capabilities on the eVestment platform furthers eVestment’s focus on providing the most comprehensive institutional investment data to clients around the world across a wide variety of asset classes, including traditional investment strategies, hedge funds, funds of hedge funds and private markets investment opportunities. “Our clients need the most comprehensive data available to make the best decisions,” said eVestment Global Head of Insights John Molesphini. “Addin

ClarionDoor Adds New Head of Data and Analytics16.7.2019 11:00:00 CESTPress release

Increasing efficiency of data-intensive processes creates deeper need for data scientists by insurers. SANTA BARBARA, Calif., July 16, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- The explosion of Big Data in the last five to ten years has hit the insurance industry hard due to the inability of legacy technology systems to effectively capture, store, integrate, and utilize unstructured data, in particular, and created an urgent need for data scientists. Forward-thinking insurance industry solution providers, like ClarionDoor, Inc. (ClarionDoor) , developer of enterprise-class, cloud-based rating, quoting, and issuance solutions for property and casualty (P&C) insurers, are adding bench strength with significant data mastery capabilities to help offset the gap for insurance company clients. Notably, ClarionDoor recently added Mark Heslop to the leadership team as the company’s new Head of Data and Analytics. “Mark is an important addition to our team,” said Michael DeGusta, CEO of ClarionDoor. “He will be

Epistem licence Hubrecht Organoid Technology to expand pre-clinical toxicology service portfolio16.7.2019 10:52:00 CESTPress release

MANCHESTER, United Kingdom, July 16, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Epistem Limited, the UK based pre-clinical and clinical research services company announces the expansion of its in vitro model portfolio by the completion of an agreement with Hubrecht Organoid Technology (HUB) to enable the delivery of an increased range of multi species organoid models. Services are focused on the identification of off target or off tissue intestinal toxicities associated with various therapeutics. Specifically, Epistem aims to help customers define whether there are reasons to suspect that there may be human toxicity issues. This will allow better prioritisation of lead compounds, with customers able to make early decisions on whether to abandon, identify alternatives, or develop mitigation strategies for any drugs with human toxicity. Organoids are adult stem cell patient or animal derived structures. Organoids are genetically stable and maintain epithelial functionality in the laboratory. The expanding

Bombardier’s Multi-Award-Winning Global 7500 Jet Reaches New Heights in the Heart of the Swiss Alps15.7.2019 19:00:00 CESTPress release

Global 7500 aircraft is the most spacious purpose-built business jet to operate out of Gstaad’s Saanen airport in Switzerland, where it was on display earlier this month before flying to Dubai, performing another exceptional long-range mission Mission highlights the Global family’s advanced wing design, which enables them to access challenging airfields with short runways in hot temperatures and/or high altitude locations, giving passengers direct access to the heart of the Swiss Alps all year round The Aviation Week Grand Laureate Global 7500 aircraft, also recently recognized as Business Jet of the Year in Robb Report’s Best of the Best 2019, offers Bombardier’s signature smooth ride and a spaciousness that is unique among business jets Bombardier’s Challenger 350 aircraft, also recognized as the Best of the Best Super Mid-size Aircraft by Robb Report, joined the Global 7500 jet on display in Gstaad and achieved a speed record, reaching Malaga in 2 hours and 4 minutes MONTREAL, July

Brookfield Asset Management 2019 Second Quarter Results Conference Call and Webcast15.7.2019 18:27:00 CESTPress release

Date: Thursday, August 8, 2019 Time: 11:00 a.m. (Eastern Time) BROOKFIELD, NEWS, July 15, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Brookfield Asset Management (NYSE:BAM)(TSX:BAM.A)(EURONEXT AMSTERDAM:BAMA): Second Quarter Conference Call You are invited to participate in Brookfield Asset Management’s 2019 Second Quarter Conference Call & Webcast on Thursday, August 8, 2019 at 11:00 a.m. (Eastern Time) to discuss with members of senior management our results and current business initiatives. These results will be released on August 8th before 7:00 a.m. (Eastern Time) and will be available following the release on our website at www.brookfield.com “News – Press Releases.” The Conference Call will also be Webcast live on our website, where it will be archived for future reference. To participate in the Conference Call, please dial 1-866-688-9425 toll free in North America, or for overseas calls please dial 1-409-216-0815 (Conference ID: 8258617) at approximately 10:50 a.m. The Conference Call will also b

Virtusa Achieves AWS Life Sciences Competency Status15.7.2019 16:01:00 CESTPress release

Virtusa joins a group of AWS Partner Network members helping Life Sciences providers to deliver superior patient outcomes SOUTHBOROUGH, Mass., July 15, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Virtusa Corporation (NASDAQ GS: VRTU), a global provider of digital strategy, digital engineering, and IT outsourcing services that accelerates business outcomes for its clients, announced today that it has achieved Amazon Web Services (AWS) Life Sciences Competency status. This designation recognizes Virtusa for providing deep expertise in building Life Sciences solutions on AWS to help customers conduct drug discovery, manage clinical trials, engage in manufacturing and distribution activities, conduct research and development of novel genetic-based treatments and companion diagnostics. Achieving the AWS Life Sciences Competency differentiates Virtusa as an AWS Partner Network (APN) member that has demonstrated relevant technical proficiency and proven customer success, delivering solutions seamlessly on AWS.