Nancy Herz inn i Frivillig.no-teamet

Frivillighet Norge har ansatt Nancy Herz, (kjent fra De skamløse jentene) som organisasjonsrådgiver i 2018.

– Det blir spennende å jobbe i Frivillighet Norge i året som kommer. Jeg gleder meg til å reise rundt og inspirere organisasjoner til å rekruttere flere frivillige og skape større mangfold ved å bruke Frivillig.no, sier Nancy.

Nancy vikarierer for Siriann Bekeng som skal jobbe i Kulturdepartementet i 2018. Nancy skal reise rundt til arrangementer og konferanser der frivillige organisasjoner er samlet og tilby inspirerende innlegg om hvordan vi kan inkludere og rekruttere flere nye til organisasjonene fremover.

I 2017 har vi bevist at vi kan rekruttere flere unge og flerkulturelle inn i frivilligheten gjennom nye verktøy. 30% av de 15.000 som meldte seg som frivillige gjennom Frivillig.no i 2017 var under 30 år.

–Med Nancy på laget satser vi på å fortsette denne trenden, sier prosjektleder Vanja Konradsen.

Appell fra Nancy Herz om frivillighet
Videokanal