NAFs Åpen dag 9.september

NAF åpner alle sine 26 øvingsbaner på lørdag. Her kan du teste bilen din, få råd og tips, være med på konkurranser og mye moro. Dagen er gratis og åpen for alle.

ØVIINGSBANE: NAF eier og driver 26 baner rundt om i landet - her gjennomføres opplæring i regi av trafikkskoler og kurs i regi av NAF. 9.9.17 åpner vi banene for alle.

9. september kan du møte opp på din lokale øvingsbane mellom kl. 11.00 og 15.00 - ta med deg familie og venner for en aktivitetsrik dag. Også 16-åringer kan delta på banen om de har med ledsager.

Oversikt over hvor vi har øvingsbaner finner du her.

Det vil være konkurranse med spennende premier, demonstrasjon av bråstopp i bil, kjøring på bane hvor du får øvd deg på glatta, synstest og mye mer.

3371 på åpen dag i 2016

Hele 3371 bilister fikk prøvd seg på banene rundt om i landet i fjor. NAFs lokalavdelinger var på plass med vafler, kaffe og aktiviteter for store og små.

Vi vil gjerne se bildene dine fra dagen! Bruk #åpendag2017 på Instagram.

Vinteren kommer, og det kan lønne seg å teste bilen på glatta. Utviklingen av førerstøttesystemer har vært formidabel, men mange kan ikke bruke førerstøtten som er i bilen da de nye bilene oppfører seg annerledes enn de gamle.

- Vi vet at halvparten av alle bilførere i Norge er engstelige for å kjøre bil om vinteren - dette vil vi gjøre noe med ved å gi folk muligheten til å oppfriske kunnskapene om å kjøre på glatta, sier Mary S. Schjerpen, kurskoordinator i NAF trafikktrening.

Vi ses på åpen dag!

Trondheim og Stavanger er best å sykle i8.9.2017 13:11Pressemelding

Det er mye tryggere å sykle i Trondheim og Stavanger enn i Oslo. I hvert fall hvis vi skal høre på de som ferdes rundt i disse byene. Mens bare en av fire i Oslo synes det er trygt å sykle i byen, mener 55 % i Trondheim og 49 % i Stavanger at det er trygt i sine byer. Altså dobbelt så mange som i Oslo. - Det er mye som skal til før det oppfattes som trygt å sykle i storbyene våre, sier Inger Elisabeth Sagedal, kommunikasjonssjef i NAF, medlemsorganisasjonen for trafikanter.