NAF samler alle partilederne i ny kampanje

Vanligvis er det folkets oppgave å høre på politikerne. I NAF sin nye kampanje er det omvendt. Partilederne i alle åtte Stortingspartiene spør nå det norske folk om hjelp til å løse samferdselspolitiske utfordringer.
NAF samler partilederne på Stortinget i ny kampanje. Målet er å vise at du som NAF-medlem blir hørt når beslutninger om samferdsel skal tas

- Vi tror dette er første gang alle norske partiledere er samlet på en og samme kampanjeside.  Vi i NAF har mye kontakt med politikerne til hverdags. Nå bruker vi nettsiden vår til å koble politikerne direkte med medlemmene våre, sier kommunikasjonssjef i NAF, Inger Elisabeth Sagedal.

Med kampanjen «Gi politikerne veihjelp» håper NAF å kunne sette samferdsel høyt på agendaen under Stortingsvalget 2017. Kampanjen har som mål å vise at NAF er et bindeledd mellom sine medlemmer og politikerne. Derfor har de fått alle partilederne til å stille et spørsmål om samferdselspolitikk som partiene ønsker hjelp til.

- Samferdselspolitikk er noe som påvirker veldig mange mennesker i deres daglige virke. Derfor inviterer vi NAF-medlemmer og hele Norge forøvrig, til å hjelpe politikerne med vanskelige samferdselspolitiske avgjørelser. Som NAF medlem blir du faktisk hørt av politikerne, noe denne kampanjen illustrerer, sier Sagedal.

For å gi politikerne veihjelp må du taste inn telefonnummeret ditt på NAF.no. Etter en introduksjonsvideo får du en telefon fra en av de åtte partilederne som spør etter din hjelp. Deretter kan du fortsette til landingssiden for å hjelpe alle politikerne med spørsmålene deres.

- Vi håper at folk faktisk stemmer på alternativene som de mener er best. Vi kommer til å fremlegge resultatene fortløpende. Vi kommer med andre ord til å gi politikerne litt veihjelp i valgkampanjen, smiler Inger Elisabeth.

Utvikling av nettsiden har NAF gjort på egenhånd. Konseptet og kampanjen har blitt til i samarbeid med PR-byrået MSL.

- NAF er en fantastisk spennende kunde å jobbe med, og et kraftfullt mediehus med stor produksjonskapasitet. Å jobbe med hele NAF-huset for å skape en så engasjerende kampanje har vært krevende, men veldig moro, sier byråleder i MSL, Rolf Ellingsen Aaneland.

Besøk kampanjesiden her: www.naf.no/valg2017

Les mer om NAFs samferdselspolitiske engasjement her: www.naf.no/valg