NAF-magasinet Motor har kåret vinneren av Årets veimat 2018

Sanngrund Servering & Overnatting vinner NAF-magasinet Motors kåring av Årets veimat i 2018, i konkurranse med nærmere 100 veikroer over hele landet.
SATSER PÅ KVALITET: Sanngrund Servering & Overnatting med Arne Udnesseter (f.v.), Betty Udnesseter, Beate Ferger og Freddy Ferger, er vinnerne av NAF-magasinet Motors kåring av Årets veimat i 2018. Foto: Motor/Mette Randem

For fjerde år på rad har Motor gleden av å kåre Årets veimat, etter at redaksjonen de siste ukene har testet spisesteder fra Nordkapp til Lindesnes. Årets vinner er Sanngrund Servering & Overnatting på riksvei 16 mellom Oslo og Kongsvinger.

På Sanngrund serveres det 100 000 middager i året. Halvannet tonn poteter skrelles for hånd hver måned, og alle sauser lages fra bunnen av.

– Vi lever for gjestene våre og setter vår stolthet i at produktet skal være bra, sier Arne Udnesseter, som sammen med Betty Udnesseter, Freddy Ferger og Beate Ferger driver kroa og campingplassen ved Dysterud bru på grensen mellom Akershus og Hedmark.

Sanngrund har sakte men sikkert spist seg oppover lista i løpet av de fire årene Motor har testet veimat. De var blant de 10 finalistene i fjor, og i år går altså den nyoppussede veikroa helt til topps.

Årets 10 finalister var:

• Sanngrund - E16, Dysterud, Hedmark
  • Mortens Kro - RV22, Hagan, Akershus
  • Bios Café - E6, Storslett i Troms
  • Bergtatt Bistro - Rv7, Ål i Buskerud På Taket - E6, Sørkjosen i Troms
  • Munkekroen - E16, Fagernes i Oppland
  • Haukeliseter Fjellstue - E134, Edland i Telemark
  • Lokstallen - Fv34, Brandbu i Oppland
  • Vollan Gjestestue - E6, Nordkjosbotn i Troms
  • Er-An Veikro - E39, Søfteland i Hordaland

Testen av vinneren, finalistene og alle de andre veikroene blir fortløpende publisert på www.motor.no

Pia StrømstadJournalist i NAF-magasinet Motor