Nærbø og Oppegård til topps i Bringserien

Nærbøs gutter og Oppegårds jenter gikk helt til topps under finalerundene i Bringserien for 16-åringer.
Glade jenter fra Oppegård etter at finaleseieren var sikret. Foto: Svein André Svendsen

Håndballinteresserte ungdommer fra hele landet har siden nyttår deltatt i Bringserien, og den siste helgen i april var de 12 beste jentelagene og de 12 beste guttelagene samlet til finalerunder på Jessheim i Akershus. Her var det først gruppespill og deretter semifinaler og finaler.

I gutteklassen gikk Ski, Nærbø, Sandefjord og Kjelsås til semifinalen, hvor Ski og Nærbø var de sterkeste. I finalen var Nærbø fra Rogaland suveren, og slo Ski 28-21. Sandefjord sikret seg tredjeplassen i Bringserien 2016, med 33-14 over Kjelsås i bronsefinalen.

Blant jentene var Oppegård og Kjelsås klart bedre enn Charlottenlund og Hønefoss. Oppegård fra Akershus vant finalen 22-25, mens Charlottenlund vant bronsefinalen 35-23.

Bring gratulerer vinnerne fra Nærbø og Oppegård, og takker alle lagene som har deltatt gjennom vinteren.

Nærbøs gutter gikk til topps i Bringserien for gutter. Foto: Svein André Svendsen