Nå starter fakkelturneen – og jakten på en ung OL-reporter
I januar og februar skal den olympiske ild reise landet rundt for å løfte frem unge ildsjeler, som skaper aktivitet for barn og unge i sitt lokalmiljø. Fakkelturneen besøker 21 byer over hele landet, med en storstilt feiring for de unge på hvert sted. I løpet av turneen blir det også klart hvem som blir Coca-Cola sin reporter under Ungdoms-OL.
For første gang på Snapchat
For første gang i Olympisk sammenheng kommer lekene til å direkterapporteres i sosiale medier som Snapchat. Norske ungdommer kan konkurrere om å få jobben ved å delta på Instagram, eller der fakkelturneen stopper.
– Sosiale medier handler om å formidle engasjerende øyeblikk – og ingen gjør det bedre enn de unge, sier Magne Vikøren, Kommunikasjons- og markedssjef i Lillehammer 2016.
– Vi gleder oss til å se hva de unge vil dele på #detergull gjennom fakkelturneen, og jeg er sikker på at den som vinner vil få en olympisk opplevelse for livet, fortsetter Vikøren.
#detergull
Coca-Cola har vært partner til den olympiske bevegelsen siden 1928, og var også med på fakkelarrangementene sist OL-ilden var på norsk jord, før lekene i 1994.
– Det blir en egen «audition»-sone på hvert stoppested for fakkelturneen, hvor alle over 15 år kan lage en video for å delta i konkurransen. Man kan også sende inn en filmsøknad på Instagram merket #detergull @cocacolano, forklarer Anne-Marit Ihlen, Franchise Marketing Manager i Coca-Cola Company Norge.
Som ungdomsreporter fra lekene, vil man få dekke alle de gylne øyeblikkene – med humor, vennskap, oppturer og nedturer. Direkterapporteringen vil skje i sosiale medier under emneknaggen #detergull.
For mer informasjon
- www.detergull.no
- Anne-Marit Ihlen, Franchise Marketing Manager, mobil: 97502667, e-post: aihlen@coca-cola.com
- Mette Vinther Talberg, Kommunikasjonssjef, mobil: 99 69 69 82, e-post:mvinther@cokecce.com
Fakta om Lillehammer 2016
- Lillehammer 2016 er navnet på det fjerde Ungdoms-OL.
- Arrangementet går fra 12.-21. februar på Lillehammer, Hamar, Gjøvik, Øyer og i Oslo.
- 1 100 unge utøvere i alderen 15 til 18 år konkurrerer i 70 øvelser i 15 olympiske vinterdisipliner.
- Lekene involverer ungdom på alle områder; både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
- http://www.lillehammer2016.no
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom