Nå slår TINE et slag for fjøsnissen
– Vi ønsker å bli bedre kjent med denne snodige, lille skikkelsen som har preget norsk jul i generasjoner. Fjøsnissen var den som ryddet både på gården og i fjøset, passet på både folk og fe, og sørget for trivsel og gode avlinger. Samtidig var han en hissigpropp, som ikke nølte med å lage rabalder om ting ikke ble gjort skikkelig, sier Linn Heidi Lunde, markedssjef i TINE.
Den tradisjonelle fjøsnissen får hovedrollen
Nisser har vært å se på Tinemelk-kartongene i mange år og har vært folkekjære motiver. Aldri har det vært så mye engasjement som da nissene forsvant i 2012, eller da de kom tilbake i 2014. I år fornyer TINE det tradisjonsrike juledesignet som har vært å se på melkekartongene siden 90-tallet, og gir den tradisjonelle fjøsnissen hovedrollen.
– Det nye juledesignet er en del av en større julekampanje fra TINE hvor fjøsnissen er sentral. Vi vet at forbrukerne elsker nissene som har vært i mange år, men i år vil vi ta motivene et steg videre. I stedet for bare å ha nissemotiver, vil vi med det nye juledesignet også fortelle historier om fjøsnissene, sier Lunde.
Hver kartong har sin egen historie
Illustrasjonene understøttes av små historier som setter fjøsnissene inn i en eventyrkontekst. Hver kartong har sin egen historie som fortelles både i billedlig og tekstlig form, og handlingene utspiller seg på en TINE-gård. Illustrasjonene er detaljrike som gjør at du kan oppdage nye elementer jo mer du ser på designet.
– Noen av fortellingene kan være brutale, andre er morsomme, noen har til og med en moral. Felles for dem alleer at de er en del av vår felles julehistorie fra norske gårder – som handler om mye mer enn bare et fat med grøt på låven, sier Lunde, og fortsetter:
– Vi vet at folk bruker mye tid på å se på melkekartongene når de samles rundt frokostbordet i jula. Med de nye historiene og motivene håper vi at vi kan gi litt tilbake til både store og små.
Nøkkelord
Kontakter
Veronika SkagestadKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 936 03 500veronika.skagestad@tine.noBilder
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.