Nå kan lokalavisa sende ishockeykampene direkte

Amedia og Norges Ishockeyforbund (NIHF) er enige om en avtale som gir Amedia-avisene eksklusiv rett til å vise alle kampene i ishockeyens førstedivisjon, alle landskamper i aldersbestemte lag, kvalifiserings- og playoffkamper mellom 2. og 1. divisjon, samt retten til å vise høydepunkter fra Get-ligaen.
Konsernsjef Are Stokstad, Amedia og generalsekretær Ottar Eide, Norges Ishockeyforbund

Medierettighetene Amedia nå får i en periode på fire år, omfatter både livesendinger og opptak eller klipp fra kampene. Amedia vil med denne avtalen utvide innholdstilbudet abonnentene på en av konsernets 63 lokalaviser har.

- Avtalen med Amedia vil bidra til at interessen for og oppslutningen om ishockey vil øke. Når lokalavisene med sin gjennomslagskraft kan vise kampene direkte, er det en åpenbar fordel for alle som setter pris på hockey. Amedia er en seriøs og profesjonell medieaktør som vi ser frem til å samarbeide tettere med fremover,  sier generalsekretær Ottar Eide i Norges Ishockeyforbund.

Konsernsjefen i Amedia, Are Stokstad, gleder seg over at avtalen om medierettigheter nå er undertegnet. Han peker på at mer enn halvparten av lagene på nivå to i norsk hockey, kommer fra byer der Amedia har lokalaviser, og at det derfor er helt naturlig for Amedia å ønske å forbedre sitt journalistiske og redaksjonelle tilbud knyttet til dekningen av hockey i disse byene.

- Vi mener at det er en del av vårt samfunnsoppdrag å følge idrettslag som står sentralt i og utgjør en del av identiteten til lokalsamfunnen, tett journalistisk. Det får vi nå vesentlig større muligheter til enn tidligere. Det er et hav av forskjell på å skrive om målene lagene scorer og å vise dem på direkten, sier Stokstad.

Avtalen om medierettigheter gir Amedia en rett til å sende alle kamper.

Generalsekretær Ottar Eide, NIHF                        tlf: 98 22 00 06 / 22 89 56 44

Konsernsjef Are Stokstad, Amedia                        tlf: 91 19 11 75