Nå kan du bestille taxfreevarer på nett

Fra 1. mars kan reisende forhåndsbestille taxfree-varer i Travel Retail Norway sine butikker på lufthavnene i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand. Forhåndsbestilling er allerede i gang i Stavanger og ved ankomst til Oslo lufthavn. De øvrige butikkene vil starte med forhåndsbestilling gradvis frem til 1. mars når alle de fem flyplassene skal ha implementert forhåndsbestilling.

- Med Klikk & Hent vil det bli enklere å bestille sine taxfree-favoritter. Egne kasser og ferdigpakkede poser vil gjøre at handelen går raskt og effektivt, sier Håkon Fjeld-Hansen, administrerende direktør i Travel Retail Norway.

Bestillingen gjøres ved å gå inn på www.tax-free.no

Moderne handel
Travel Retail Norway vil videreutvikle tjenesten i samarbeid med Avinor for å skape en moderne og sømløs handel.

- I samarbeid med TRN ønsker vi å legge enda bedre til rette for en sømløs reise. Nå kan passasjerene selv skal velge om de skal handle i butikk eller bestille på forhånd og hente produktene ved ankomst til Norge. Dette er vi helt sikre på at styrker handleopplevelsen på norske flyplasser, sier kommersiell direktør i Avinor, Maiken Skirstad Mo.

Hun presiserer at man fortsatt er i en oppstartsperiode og at man sammen med TRN ønsker å gjøre seg en noen erfaringer sammen med kundene underveis før man eventuelt utvikler produktet videre.

Transferpassasjerer kan ikke benytte tjenesten ved Oslo Lufthavn
Ved Oslo lufthavn vil det inntil videre ikke være mulig å bruke Klikk & Hent når man skal videre med fly. Denne begrensningen vil være tidsbegrenset og det arbeides med å implementere løsninger som gjør det mulig for transferpassasjerer å forhåndsbestille.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.BC TRN DUTYFREEVideokanal

NO-2061 Gardermoen

Travel Retail Norway AS (TRN) er Norges ledende operatør av Duty Free, med butikker på OSL Gardermoen, Trondheim Værnes, Bergen Flesland, Stavanger Sola og Kristiansand Kjevik. Opererer under merkene Heinemann, Duty Free og Travel Value.

Følg pressemeldinger fra Travel Retail Norway (TRN)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Travel Retail Norway (TRN) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Travel Retail Norway (TRN)