Medietilsynet

Nå kan aviser søke om produksjonstilskudd for 2018

Del

Alle søknader sendes elektronisk via Medietilsynets nettsider. Fristen for å søke er tirsdag 3. april.

Uavhengig av publiseringsplattform kan alle nyhets- og aktualitetsmedier, med unntak av kringkastere, få tilskudd etter forskrift om produksjonstilskudd.

Kulturdepartementet har fastsatt årets budsjettramme for produksjonstilskudd til 313 millioner kroner. Avisene får et endelig vedtak om produksjonstilskudd for 2018 i oktober når behandling og oppgjør av produksjonstilskuddet er klart.

Søknadsprosessen foregår elektronisk via ID-porten når du logger deg inn i skjemaet på Medietilsynets nettside. ID-porten er en felles innloggingsløsning for offentlige tjenester på internett, og løsningen tilbyr sikker pålogging ved bruk av elektronisk ID.

Har du spørsmål rundt tilskuddsordningen eller til utfyllingen av skjemaet? Ring Medietilsynet for veiledning på 69 30 12 00, eller send en e-post til post@medietilsynet.no. Søkere som ikke holder fristen, kan miste retten til tilskudd.


Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Medietilsynet

Medietilsynet
Medietilsynet
Nygata 4
1607 Fredrikstad

69 30 12 00http://www.medietilsynet.no

Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom å jobbe for demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.

Følg saker fra Medietilsynet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Medietilsynet

Et mer synlig og tydelig medietilsyn12.9.2018 09:03Aktuelt

Medietilsynet har det siste året fornyet både strategi og organisasjon, og nå har også tilsynets visuelle identitet fått et løft. – Gjennom strategiprosessen har vi tydeliggjort våre innsatsområder for å bidra til å fremme ytringsfrihet og demokrati, og her er mediemangfold og kritisk medieforståelse viktige stikkord. Samtidig ønsker Medietilsynet å bli mer synlig og tydelig. Som et ledd i det har vi modernisert vår visuelle identitet, sier direktør Mari Velsand.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom