Nå forsvinner sydenturene fra Sola

Det ustabile sommerværet gjør oss værsyke, og mange rogalendinger rømmer landet. Ving har solgt ni av ti sydenreiser fra Sola i juli, og det er Mallorca som er den store favoritten.

FERIEFAVORITT: Når rogalendingene skal på pakketur er det Mallorca som er førstevalget. Her fra vakre Cala d'Or.

- Vi er omtrent utsolgt for reiser til Kypros og Bulgaria, men i andre halvdel av juli finnes det strøplasser til Tyrkia, Kreta, Mallorca, Rhodos og Kroatia. Det er også ledig på noen av de populære familiehotellene våre mot slutten av måneden, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Hun forventer imidlertid at disse reisene forsvinner i løpet av de neste dagene.

- Den som drømmer om sommervarme bør derfor ikke vente for lenge, fortsetter informasjonssjefen.

Også i august merker Ving stor etterspørsel. Syv av ti reiser er solgt. Det begynner å fylles opp til Kypros, Mallorca og Bulgaria, men er fremdeles litt å velge blant til Tyrkia, Kreta, Rhodos og Kroatia.

Beregninger fra Ving viser at rundt 650 000 nordmenn skal reise på en charterferie i løpet av sommeren.