Nå forsvinner sydenturene fra Flesland

6.7.2016 11:25 | Ving Norge

Det ustabile sommerværet gjør oss værsyke, og mange bergensere rømmer landet. Ving har solgt ni av ti sydenreiser fra Flesland i juli, og det er Mallorca som er den store favoritten.

FERIEFAVORITT: Når bergenserne skal på pakketur er det Mallorca som er førstevalget. Her fra vakre Cala d'Or.

- I neste uke er det bare Tyrkia-flyet som har ledige seter, og det er fremdeles mulig å finne plasser på de populære familiehotellene Sunwing og Family Garden, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

I andre halvdel av juli er det litt mer å velge blant. Da finnes det strøplasser til Kreta, Gran Canaria, Mallorca, Rhodos, Bulgaria og Kypros.

- Vi forventer imidlertid at disse reisene forsvinner i løpet av de neste dagene, så den som drømmer om sommervarme bør  ikke vente for lenge, fortsetter Larsen-Vonstett.

Også i august merker Ving stor etterspørsel. Syv av ti reiser er solgt. Det er fullt til Kypros, men fremdeles mulig å komme seg til Tyrkia, Kreta, Mallorca, Rhodos eller Bulgaria.

Beregninger fra Ving viser at rundt 650 000 nordmenn skal reise på en charterferie i løpet av sommeren.