Nå forsvinner sydenturene fra Flesland

Det ustabile sommerværet gjør oss værsyke, og mange bergensere rømmer landet. Ving har solgt ni av ti sydenreiser fra Flesland i juli, og det er Mallorca som er den store favoritten.

FERIEFAVORITT: Når bergenserne skal på pakketur er det Mallorca som er førstevalget. Her fra vakre Cala d'Or.

- I neste uke er det bare Tyrkia-flyet som har ledige seter, og det er fremdeles mulig å finne plasser på de populære familiehotellene Sunwing og Family Garden, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

I andre halvdel av juli er det litt mer å velge blant. Da finnes det strøplasser til Kreta, Gran Canaria, Mallorca, Rhodos, Bulgaria og Kypros.

- Vi forventer imidlertid at disse reisene forsvinner i løpet av de neste dagene, så den som drømmer om sommervarme bør  ikke vente for lenge, fortsetter Larsen-Vonstett.

Også i august merker Ving stor etterspørsel. Syv av ti reiser er solgt. Det er fullt til Kypros, men fremdeles mulig å komme seg til Tyrkia, Kreta, Mallorca, Rhodos eller Bulgaria.

Beregninger fra Ving viser at rundt 650 000 nordmenn skal reise på en charterferie i løpet av sommeren.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.