Nå får sommerens publikumsfavoritt en svensk remiks

Hkeem slapp sin tredje singel, "En som meg", i oktober. Denne låta har vært den ultimate publikumsfavoritten gjennom hele sommeren! Nå har den svenske artisten Kaliffa hoppet på en remiks.

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 30 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari.

I oktober slapp han, "En som meg", en up-tempo smash med varme vibber, som har vært publikumsfavoritt gjennom hele sommer. "En som meg" ble også den FØRSTE norskspråklige låta til å bli "Ukas låt" på P3 i Sverige!

I dag kommer en remiks med den svenske hip hop og reggae artisten Kaliffa.

HØR "EN SOM MEG (KALIFFA REMIKS) HER

Hoffmaestro medlemmet Kaliffa, har lagt igjen store spor på hip hop og reggae scenen i Sverige med hans siste album "Kalibreraren" og med hans sommer smash "Helt seriöst", som gikk helt til topps på de svenske listene. Den har også streamet over 20 millioner ganger på Spotify.

Kaliffa henter musikalsk inspirasjon fra reggaen som hans avdøde fetter Davis, pleide å spille for ham da han var ung, fra 90-tallets drum-and-bass klubber hvor han hang som tenåring, og fra hans gambiske mors platekolleksjon.

Det gjennomgående ordet er positiv. Eller som selv sier "Jeg har vært gjennom så mye skit i livet mitt at jeg vil spre gode vibber til meg, mitt folk og mine barn."

Om Hkeem:

Hkeem ble signert til Universal Music i januar, bare 19 år gammel. Han reresenterer en ny generasjon av artister i Norge – ungdom med minoritetsbakgrunn som ønsker å være rollemodeller og gode forbilder. Fra Stovner i Oslo, en bydel med et dårlig rykte i media, er han fast bestemt på å gjøre en forskjell.

Hkeem har hatt en hektisk festivalsommer, hvor han blant annet har spilt på Stavernfestivalen, Slottsfjell, Trænafestivalen samt hele VG-lista turneen. I oktober la han også ut på sin første egen headlineturné, hvor han spillte på hjemmebane 20. oktober, på Parkteateret.

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio