Nå får norske butikker endelig kaldt alkoholfritt øl
– Vi mener det er naturlig å kunne tilby friske, kalde og drikkeklare bokser med alkoholfritt øl til kunder der de handler til daglig. Snart kan du få Munkholm fra egne kjøleskap i butikker over hele landet, sier merkevaresjef for Munkholm hos Ringnes, Pål Strutz.
Fire ferdig kjølte typer øl
I løpet av året blir det utplassert 250 Munkholm-kjøleskap rundt om i hele landet. 70 av disse er allerede på plass. Kjøleskapene vil inneholde Munkholms Original, Fatøl, Bayer og Weiss.
– Det er tydelig at forbrukerne ønsker seg både større utvalg og bedre tilgjengelighet av øl uten alkohol, og derfor plasserer vi nå et produkt vi er veldig stolte av der folk forventer å finne det, sier Strutz.
Ringnes er godt i gang med en rekordsatsing på øl uten alkohol. De fire ulike Munkholm-variantene får nytt design og nye, praktiske størrelser på 0,33 liter.
– Vi legger minst like mye sjel i de alkoholfrie variantene som i våre alkoholholdige drikker, og ser også at forbrukerne ønsker å nyte Munkholm i flere og flere sammenhenger, sier merkevaresjefen hos Ringnes.
Øl uten alkohol i rask vekst
Salget av øl uten alkohol har steget voldsomt i Norge de siste årene. Tall fra Bryggeri- og drikkevareforeningen viser en volumøkning på 20 prosent fra første kvartal 2013 frem til i dag.
Hittil i år er salget opp 12,78 prosent mot samme periode i fjor, og i mai ble det solgt 14,66 prosent mer øl uten alkohol enn i mai i fjor.
– Jeg tror dette har mye å gjøre med at mange ønsker å leve sunnere. Samtidig ser vi også en tydelig trend hvor øl uten alkohol i større og større grad oppleves som et fullverdig alternativ både som tørsteslukker, festdrikk og til god mat, sier Strutz.
Utrullingen av egne kjøleskap for Munkholm er en del av Ringnes’ store satsing på alkoholfrie alternativer. Nylig reduserte de boksstørrelsen på Munkholm til 0,33 liter for å møte etterspørselen fra forbrukerne, og målet er å doble andelen av alkoholfrie varianter i ølkategorien innen 2022.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom