Nå får du vegetar-Happy Meal hos McDonald’s

For første gang kan man nå få en vegetar Happy Meal på McDonald’s i Norge. Restaurantkjeden utvider i mars sitt sortiment og lanserer flere alternativer til de som ønsker å spise mindre kjøtt.

Etter ett år med den populære vegetarburgeren Veggie McSpice, kan McDonald’s friste med flere grønne alternativer på menyen. Nå finner du vegetariske nuggets og McFeast med vegetarburger i restaurantene.

– Vi ønsker å gi kundene våre et best mulig utvalg, og ikke minst lytte til deres ønsker og behov. Vi vet at mange har ønsket seg flere vegetaralternativer så vi er veldig fornøyde med at vi har kunnet møte ønskene med kjøttfri variant av klassikeren McFeast og helt nye vegetarnuggets. McFeast kan man også få med kylling, noe som gjør at vi gir gjestene våre en større valgfrihet på valg av protein, sier Mari Husby, Senior Marketing Manager i Food Folk Norge.

Vegetar til de minste

- Vi er opptatt av å lytte til kundene våre og tilby produkter som passer til alle, blant annet ved å gi mer variasjon på valg av protein. Ved å lansere vegetarnuggets i Happy Meal gir vi vegetariske alternativer til de yngste også. Bakgrunnen for at man velger en slik meny kan være flere, noe ønsker å redusere eller kutte inntaket av kjøtt, mens andre ser verdien av å få i barna litt mer grønnsaker, sier Husby.

De nye vegetarnuggetsene er laget av kikerter, potet, gulrot, blomkål, brokkoli, mais, løk og rispanering. Vegetarnuggets tilbys i Happy Meal, som snacking produkt og som en 9 pk meny.

Positive tilbakemeldinger

Det siste året har vegetarburgeren Veggie McSpice kun vært å finne i utvalgte restauranter. Samtidig som man lanserer nye vegetaralternativer på menyen, tilgjengeliggjør McDonald’s nå samtlige vegetar alternativer på alle sine restauranter. For oss er det viktig at kundene har en viss forutsigbarhet når de kommer til oss, et McDonald’s besøk skal være noe å se frem til, og ved å tilby et bredere utvalg av vegetarprodukter på alle restauranter spiller det ingen rolle hvilke av våre 72 restauranter du besøker.

– Vi fikk svært positive tilbakemeldinger fra vegetarianere og andre som ønsker å spise mindre kjøtt da Veggie McSpice rullet ut. Alle har forskjellige grunner til at de ønsker et vegetartilbud, og vi er veldig glade for at alle restaurantene nå gjør det mulig å tilfredsstille alle våre kunder, forteller Husby.

Om Food Folk Norge AS
Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 72 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,9 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.

For mer informasjon, kontakt:
Food Folk Norge AS
+47 913 00 633