Nå er det nok!

I malerbransjen er vår høysesong i sommer månene og Bergens været byr på store utfordringer i July. Det har regnet litt nesten vær eneste dag i 4 uker nå. Og det ser ikke ut til og stoppe med det første.

Vår og sommer er høytid for malerarbeid utvendig, men slik været er nå kunne nok vi også bare tatt ferie i juli mnd som alle andre. Det har regnet litt nesten vær dag i en mnd nå. Totalt er det vell 4/5 dager det det var opphold over 10 timer. I tillegg har værmeldinger fra Storm og Yr aldri vært mer ustabil. Vi har opplevd regn hele dagen i Åsane og ingen regn i sentrum, eller regn i sandviken og ingen regn på Møhlenpris noen km unna. Som ikke dette var nok ser det ut som det avslutte med regn resten av uken. Det er iallefall denne gangen stabilt overalt med regn uttaler daglig leder Kennet Nilsen!

Sikt vær gir naturlig store utfordringer med og få gjennomført alle oppdrag på utvendige fasader, og KTV Group har over 500 000 eiendom de er ansvarlig for og vedlikeholde årlig. Så når solen først er der jobber dobbel bemanning til langt på kveld. Til og med ledelsen har måttet stille på slike dager for og få unna jobber slik at kunder er fornøyd. På et prosjekt man også gå til det drastiske steget og demontere rekkverk og ta det til lager innendørs og få utført overflatebehandling. I Oslo og Stavanger har det også vært utfordrende, men ikke i nærheten av Bergen. Vi hadde en fin vår og mye ble utført da, men vi trenger 30 dager til for og komme i mål med årets prosjekter.

I Bergen er vi vant med perioder med mye regn, det spesielle denne gangen er at det er litt regn vær dag og store lokale forskjeller. Vi kan nå skimte en sol i neste uke på YR OG Storm, men slik værmeldingene har variert den siste tiden har vi lært at dette ikke er til og stole på dessverre. Vi får trøste oss med at fasadevask går som planlagt, men det er allikevel solen vi lengter etter. Ikke en halv dag men en hel uke uttaler daglig leder Kennet Nilsen i KTV Group .

KTV Group ble stiftet i Norge i 1992 av gründer Kennet Nilsen. Selskapet har bygget solid kompetanse innen vedlikehold til olje, gass og eiendoms sektorene. KTV Group er i dag tilstede i Bergen,Oslo,Stavanger. Selskapet har utviklet unike vedlikeholdsavtaler på over 500 000 m2 eiendom som går over perioder på opp til 20 år. Selskapet har spesialisert seg på produkter og tjenester innen eiendom/offshore/industri og utviklet nye metoder og produkter gjennom flere 10 år.