DL Discovery (DLD)

Nå blir nyhetene en del av pensum med Munin.buzz og NTB

5.5.2017 13:22 | DL Discovery (DLD)

Munin.buzz er en gratis nettavis for unge med nyhetssaker produsert av NTB. Nå blir dette ryggraden i et nytt digitalt læremiddel i samfunnsfag for elever i 5-10. klasse; Munin Samfunnsfag. Norske skoler får dermed mulighet til å undervise samfunnsfag på en helt ny måte.

I disse dager lanserer Munin.buzz et læremiddel i samfunnsfag for mellom- og ungdomstrinnet. Munin Samfunnsfag bygger på nyhetssaker levert av NTB og vil være klar til skolestart i august. Foto: Maskot / NTB scanpix

Fremtidens læremiddel: Alltid aktuell, alltid oppdatert
Munin.buzz har siden høsten 2016 ukentlig publisert saker som dekker de viktigste nyhetene i Norge og utlandet. Sakene er lettleste, tilrettelagt for barn og unge. Samfunnsfaget er i kontinuerlig endring; med Munin Samfunnsfag vil både elever og lærere kunne arbeide med dagsaktuelle saker som alltid er oppdatert, samtidig som innholdet er forutsigbart. Munin Samfunnsfag er klar til skolestart i august.

Motiverende, engasjerende og tilpasset mobil og nettbrett
Munin Samfunnsfag inneholder digitale verktøy for å skape motiverende og engasjerende innhold og oppgaver, og fungerer like godt på mobil, som nettbrett og PC.

– Vi ønsker å skape relevant og engasjerende innhold for elevene og samtidig gi lærere gode og moderne ressurser å jobbe med, sier Eva Bratvold, redaktør i Munin.

– Vi vet allerede at unge liker å lese nyheter og er opptatt av det som skjer i samfunnet. Relevans er viktig for å holde seg orientert om hva som skjer i samfunnet, men også for motivasjon og læringslyst. Sammen med lærere skal vi skape nysgjerrighet og læringslyst hos dagens unge.

– NTB har lenge levert innhold til skole og utdanning, sier Tor Richardsen, prosjektansvarlig i NTB. – Men det er selvsagt ekstra morsomt å se at nå utgjør kvalitetsinnhold fra NTB en viktig bærebjelke i et moderne læreverk i samfunnsfag.

Bak Munin.buzz står DL Discovery AS (DLD). Nyhetssakene produseres av NTB, Norges største uavhengige leverandør av medieinnhold, i tett samarbeid med Munin.buzz’ redaksjon.

Kontaktpersoner:
Endre Brask Grønmyr