Goodwill

Nå blir det norsk verdensrekord!

- Vi har vært på veien i 20 timer og har gjort unna 17 stater. Nå har vi fire timer igjen av døgnet og tre stater vi må innom. Det må det skje en ulykke for at vi ikke tar verdensrekorden, jubler globetrotter Gunnar Garfors
Tay-Young Pak (t.v.), Øystein Djupvik og Gunnar Garfors er på god vei til å sette norsk verdensrekord i USA.

Garfors (40), og reisekameratene Tay-young Pak (43) og Øystein Djupvik (41) la i går ut på et ellevilt verdensrekordforsøk der de skal besøke 20 USA-stater på 24 timer. Nå er den reiseglade trioen på oppløpssiden og på god vei mot å bli historiske.

- Det har langt fra vært en lett tur, og vi har støtt på problemer som fort kunne ha ødelagt hele forsøket for oss. Men heldigvis har vi vært utrolig godt forberedt og tar tatt utfordringene på strak arm. Akkurat nå er det en utrolig god følelse å sitte i Recordrun-bilen - selv om vi er tre mannfolk som har bodd sammen her i snart et døgn, ler vestlendingen Garfors.

Klokka 08.00 mandag morgen (norsk tid) har gutta så langt vært innom statene Maine, New Hampshire, Massachusetts, Connecticut, Rhode Island, Vermont, New York. Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, Virginia, West Virginia, Alabama, Nord-Carolina, South Carolina, Mississippi, men hvor ferden ender vil ikke Garfors ut med - riktig ennå.

- Av sikkerhetsmessige hensyn er det greit at ikke alle vet hvilken rute vi skal kjøre. Dessuten har det gjennom hovedsponsoren vår, spillselskapet Comeon, vært mulig å vedde på hvor mange stater vi klarer og hvor vi til slutt ender opp, så vi har lyst til å holde på spenningen i noen små timer til. Men det er fortsatt mulig å følge turen vår live på www.recordrunusa.com, forklarer sjåfør Øystein Djupvik.

Det har vært en utrolig herlig og adrenalinfylt roadtrip så langrt. Alt har ikke gått etter planen, men det var en det var forventet. Vi har kjørt biler, tatt fly, buss og taxi - og sikkert løpt 4-5 kilometer. Nå gjenstår siste etappe og vi ser utvilsomt frem til en varm dusj, sier Tay-Yong Pak.

Går alt etter planen vil Garfors, Pak og Djupvik være på plass ved Madison Square Garden i New York City 13.00 lokal tid (19.00 norsk tid) i dag mandag 21. september og vil da være tilgjengelig for norsk og internasjonal presse.

Ekspedisjonsleder Gunnar Garfors
tlf.: 400 00 022

Kommunikasjonsrådgiver Pål Tømmerhoel
tlf.: +47 909 97 158
mail: pal@mediamenn.no

Bilder

Om Goodwill

Goodwill
Biskop Gunnerus gate 14

(+47) 932 67 493http://gwill.no

Goodwill er et PR- og kommunikasjonsbyrå med spesialkompetanse på strategisk rådgiving og prosjektledelse.Vi tilbyr strategiske- og operative kommunikasjonsløsninger for næringsliv, organisasjoner og institusjoner. Gjennom utvikling av strategier og operativ oppfølging, fremmer vi våre oppdragsgiveres interesser i markedet, media og opp mot politiske beslutninger.

Følg pressemeldinger fra Goodwill

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Goodwill på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Goodwill