Nå blir det enklere å kjøpe skipass og skiferie på nett

Et helt nytt samarbeid mellom SkiStar og Klarna gjør det nå mer fleksibelt og enklere å bestille skiferie, kjøpe skipass eller vintersportsartikler på nett. Kundene kan nå selv bestemme når og hvordan de vil betale.

Foto: Ola Matsson

- Hos SkiStar jobber vi hele tiden for å kunne tilby best mulige reiseopplevelser for våre kunder. Gjennom vårt og Klarnas kundefokus vil vi nå kunne gi en bedre helheltsopplevelse på våre to nettsteder skistar.com og skistarshop.com. Samarbeidet gjør at vi kan tilby kundene å velge mellom å betale nå, betale senere eller dele opp betalingen, sier salgs- og markedsdirektør hos SkiStar, Mathias Lindström.

Nedtellingen til ferien starter i det øyeblikket den blir bestilt. Å kjøpe en ferie skal være like spennende som å starte den. SkiStar jobber fokusert med å tilby sine kunder enkle løsninger, både når de bestiller og når de er på ferie. Sammen med Klarna tar SkiStar nå det neste steget for å sikre seg at både bestillingen av skiferien og kjøp av skiutstyr og andre sportsartikler bli enklere og smidigere.

- Vi i Klarna er opptatt av at kunden alltid skal stå i sentrum. Ved å tilby fleksible betalingsalternativ kan Klarna hjelpe SkiStar med å få en smidigere opplevelse ved onlinekjøp. Vi vet at kundene stiller stadig høyere krav til friksjonsfrie og enkle betalingsløsninger. SkiStar kan nå enda bedre møte kundenes krav. På sikt gir dette mer fornøyde og lojale kunder, sier sier kommersiell leder i Klarna Norge, Jens Rygg.

Ved bestilling av skiferie eller kjøp av vintersportsartikler kan kundene nå velge om de vil benytte seg av Klarnas betalingsmetoder ”Betal nå”, ”Betal senere” eller ”Del opp”. Samarbeidet omfatter nettbutikkene skistarshop.com og skistar.com.

Linda Morell, PR-sjef SkiStar,
 linda.morell@skistar.com
+46 (0)76 11 860 02

Klarna
Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR,
 press@klarna.com

Foto: Ola Matsson

Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 90 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.

40 dager igjen til påske8.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de nødig vil gå glipp av. Nå er det 40 dager igjen og som vanlig kan SkiStars skianlegg by på tettpakkede påskeprogram. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre folkekjære Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp og Broiler to av artistene som skal lage god påskestemning på afterski.

Alpinstjerner til Hemsedal22.2.2019 11:45:07 CETPressemelding

En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice28.1.2019 22:01:56 CETPressemelding