Nå blir det enklere å kjøpe skipass og skiferie på nett

Et helt nytt samarbeid mellom SkiStar og Klarna gjør det nå mer fleksibelt og enklere å bestille skiferie, kjøpe skipass eller vintersportsartikler på nett. Kundene kan nå selv bestemme når og hvordan de vil betale.

Foto: Ola Matsson

- Hos SkiStar jobber vi hele tiden for å kunne tilby best mulige reiseopplevelser for våre kunder. Gjennom vårt og Klarnas kundefokus vil vi nå kunne gi en bedre helheltsopplevelse på våre to nettsteder skistar.com og skistarshop.com. Samarbeidet gjør at vi kan tilby kundene å velge mellom å betale nå, betale senere eller dele opp betalingen, sier salgs- og markedsdirektør hos SkiStar, Mathias Lindström.

Nedtellingen til ferien starter i det øyeblikket den blir bestilt. Å kjøpe en ferie skal være like spennende som å starte den. SkiStar jobber fokusert med å tilby sine kunder enkle løsninger, både når de bestiller og når de er på ferie. Sammen med Klarna tar SkiStar nå det neste steget for å sikre seg at både bestillingen av skiferien og kjøp av skiutstyr og andre sportsartikler bli enklere og smidigere.

- Vi i Klarna er opptatt av at kunden alltid skal stå i sentrum. Ved å tilby fleksible betalingsalternativ kan Klarna hjelpe SkiStar med å få en smidigere opplevelse ved onlinekjøp. Vi vet at kundene stiller stadig høyere krav til friksjonsfrie og enkle betalingsløsninger. SkiStar kan nå enda bedre møte kundenes krav. På sikt gir dette mer fornøyde og lojale kunder, sier sier kommersiell leder i Klarna Norge, Jens Rygg.

Ved bestilling av skiferie eller kjøp av vintersportsartikler kan kundene nå velge om de vil benytte seg av Klarnas betalingsmetoder ”Betal nå”, ”Betal senere” eller ”Del opp”. Samarbeidet omfatter nettbutikkene skistarshop.com og skistar.com.

Linda Morell, PR-sjef SkiStar,
 linda.morell@skistar.com
+46 (0)76 11 860 02

Klarna
Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR,
 press@klarna.com

Foto: Ola Matsson

Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 90 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.

Fantastisk vinter ga økte inntekter og rekordresultat20.6.2018 09:14Pressemelding

- Med vinteren bak oss kan vi nok en gang presentere det beste nimånedersresultatet i SkiStars historie. Sesongen oppsummert har vi kunnet tilby gjestene våre fantastisk skikjøring fra oppstart i desember til sesongslutt på alle våre destinasjoner, sier konsernsjef Mats Årjes i SkiStar. Konsernsjef Årjes fortsetter: - Antall skidager, der en skidag tilsvarer en dags skikjøring med SkiPass, økte til 5,8 millioner, som er sju prosent bedre enn foregående år. Flere gjester er hovedårsaken til det gode resultatet. Ikke bare ferieperiodene, men også fokusområder som Valles Vinteruker i januar og konferansevirksomheten SkiStar Business viser fortsatt vekst. Gevinst fra våre utbyggingsprosjekter er 21 MSEK lavere enn foregående år, men skal sees i lys av at handlene skjer over en relativt uregelmessig tidshorisont. Vi ser ingen synkende investeringsinteresse fra firmaer og privatpersoner på destinasjoner der vi er aktive. Bookede objektsdøgn (gjennom SkiStar) økte med 2,5 prosent til totalt 5