MegleSelv

Nå blir det enkelt å selge bolig uten megler

Norges første fullverdige, kostnadsfrie tjeneste for salg av bolig uten megler er nå på markedet.

Estatian AS har lansert nettjenesten MegleSelv, som er tilrettelagt for å guide selgere uten forkunnskap gjennom hele boligsalgsprosessen. Systemet er gratis å bruke, og selger betaler kun for tjenester som kjøpes av eksterne leverandører eller samarbeidspartnere av MegleSelv. Selger står fritt til å velge tjenester fra leverandører uten samarbeid med MegleSelv, og har derfor full valgfrihet og kontroll over alle utgifter ved boligsalget.

I den digitale tidsalderen vi lever i er det en veldig klar utvikling som bare blir sterkere med tiden: Det kommer nye tjenester som tilrettelegger for at folk selv kan gjøre en jobb som tidligere var forbeholdt profesjonelle. Det er også en økende forventning om at disse tjenestene er gratis å bruke, så lenge brukeren gjør jobben selv. På samme måte som post- og banktjenester er blitt forenklet og effektivisert gjennom internett, står nå også boligmarkedet for tur. Vi i MegleSelv er glade for å være den første tilbyderen av en fullverdig, kostnadsfri tjeneste som hjelper norske boligeiere å selge bolig selv.

MegleSelv henter automatisk inn offentlige data på boligen som skal selges og veileder selger gjennom prosessen med å innhente og legge inn informasjon og bilder i salgsoppgave og annonsering. For hvert punkt der selger skal legge inn informasjon gis det forklarende tekst, og der det er behov får selger forslag til formuleringer som kan benyttes i salgsoppgaven.

Etter utfylling lager systemet en ferdig salgsoppgave som PDF-fil, og selger kan legge ut annonsen på Finn.no med noen få tastetrykk. Salgsoppgaven kan sendes til trykkeri for salgsoppgave i A4 format til visning. Budrunde gjennomføres på MegleSelv sitt automatiserte budsystem med SMS utsending til alle interessenter om utviklingen i budrunden, og alle ferdigstilte salgsoppgaver får plass på visningssiden til MegleSelv.

For å beskytte selgers private informasjon, og for å unngå misbruk av systemet, må alle selgere og budgivere logge på med BankID. På denne måten ivaretar systemet behovet for sikkerhet i salgsprosessen for både selger og interessenter. I tillegg kan bud aksepteres manuelt, ved at selger legger inn bud i budloggen dersom disse er mottatt pr telefon, SMS eller e-post.

MegleSelv inngår rabatterte avtaler med underleverandører som takstmenn, fotografer, oppgjørsansvarlig, trykkeri og Finn.no for annonsering. Selskapets inntektsgrunnlag er at selskapet beholder hele eller deler av disse rabattene. Det skal uansett ikke være dyrere for selger å benytte seg av våre samarbeidspartnere enn det ellers ville ha vært å gjøre hele jobben på egen hånd uten å bruke MegleSelv.

Selskapets inntekter pr. bruker av MegleSelv er lave, men vi har sterk tro på at denne løsningen vil bli svært godt mottatt av norske boligselgere. Tjenesten er allerede tatt i bruk, og de første erfaringene har vært gode. Med lave kostnader i alle ledd er Estatian AS godt rustet for å levere produktet for boligsalg som meglerbransjen har fryktet ville komme:

En enkel og trygg gratistjeneste der selger gjør jobben selv, men som fremdeles holder den kvaliteten du forventer av dagens boligsalgsdokumentasjon.

Kontakt:
Pressetalsmann Truls Lea
Advokat og eiendomsmegler
tlf: 901 28 086.

For mer informasjon:

Om MegleSelv

Følg saker fra MegleSelv

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra MegleSelv på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.