MyHeritage

MyHeritage gjør samarbeid om slektsforskning enklere

Selskapet bak Norges ledende nettside og programvare for slektsforskning, MyHeritage.no, lanserer nå en ny teknologi som gjør det lettere å kontakte og samarbeide med andre som forsker på samme slekt som deg.

MyHeritage introduserer teknologien Search Connect, som gjør samarbeid om slektsforskning enklere.

Teknologi som bygger broer
Teknologien kalles Search Connect, og omgjør søk på uvanlige navn til resultater for andre som søker på samme navn. Det vil si at om du søker etter en person i MyHeritages 6,2 milliarder historiske data, vil du ikke bare få treff i folketellinger, registre og avisutklipp. Du vil også få muligheten til å kontakte andre brukere som har søkt på samme navn som deg selv

Hvert resultat i Search Connect er indeksert og inneholder datoer, steder, slektninger og mer. Når en annen bruker søker etter lignende informasjon, vil tidligere søk også inkluderes i resultatene, sammen med muligheten til å kontakte dem som gjennomførte søket.

30 millioner resultater
Utviklingen av Search Connect tok til i 2012, da MyHeritage lanserte SuperSearch.  Siden da har SuperSearch vokst til å inkludere 6,2 milliarder historiske data, og Search Connect inkluderer mer enn 30 millioner resultater for uvanlige navn. Størrelsen på denne datasamlingen vil fortsette å vokse i takt med at brukere gjennomfører søk.

Search Connect er en valgfri tjeneste. Dersom brukere ønsker å reservere seg mot at deres søk inkluderes, gjøres dette enkelt i brukernes egne innstillinger.

– Vi i MyHeritage arbeider hele tiden med å utvikle nye teknologier som kan gjøre slektsforskning både enklere og mer tilgjengelig for flere. Search Connect gjør nettopp dette, sier grunnlegger og daglig leder for MyHeritage, Gilad Japhet.

Åpner for samarbeid og gjenforeninger
Search Connect er sømløst integrert med MyHeritages eksisterende funksjonaliteter. Dette gjelder også oversettelsesteknologien Global Name Translation, som automatisk oversetter data skrevet med andre skrifttegn og alfabeter. Det gir rom for samarbeid på tvers av språk- og landegrenser.

– Search Connect åpner for deling av kunnskap og samarbeid mellom slektsforskere over hele verden. Dersom du står uten spor etter en slektning eller forfader, vil kontakt med andre som søker på samme navn ofte åpne nye muligheter. Sjansen er stor for at dere sitter med informasjon som utfyller hverandre. Samarbeid kan dermed lede til gjennombrudd for begge to, understreker Japhet.

MyHeritage-gründeren legger heller ikke skjul på at teknologien kan lede til familiegjenforeninger.

– Når personer søker etter samme individ, er det stor sjanse for at de er i familie med hverandre. Vi forventer at mange av våre brukere kommer til å oppdage ukjente slektninger på grunn av denne teknologien, avslutter Japhet.

Å se Search Connect-resultater er gratis for alle brukere på MyHeritage. Et MyHeritage-abonnement er nødvendig for å kontakte andre brukere.

Se et eksempel på Search Connect med oversettelse her.

Om MyHeritage:
MyHeritage er den ledende nettløsningen for å oppdage, dele og bevare slektshistorie. Som teknologiorienterte ledere og innovatører transformerer MyHeritage slektsforskning til en aktivitet som er givende og lett tilgjengelig for folk flest. Det globale brukersamfunnet har tilgang til en enorm database med historiske data og dokumentasjon, data fra slektstrær som er utformet av andre brukere i land over hele verden samt banebrytende søk- og matching-teknologier. Millioner av familier over hele verden bruker MyHeritage for å skaffe seg kunnskap om sin egen slekt, dele informasjon med andre i familien og sikre kunnskap for kommende generasjoner. MyHeritage er tilgjengelig på 42 ulike språk. www.myheritage.no.

Bilder

Om MyHeritage

MyHeritage
2975 Executive Parkway
Utah 84043, USA

+1-888-377-0588http://www.myheritage.no
MyHeritage ble grunnlagt av en gruppe mennesker med en ekte lidenskap for slektsforskning og et godt tak på internetteknologi. Vår visjon har vært å gjøre det enklere for folk rundt om i verden å benytte seg av internett til å finne slekten sin og for å forsterke kontakten med familie og venner.

Følg saker fra MyHeritage

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra MyHeritage på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra MyHeritage