Business Wire

MyHeritage er oppnevnt som hovedsponsor for the Eurovision Song Contest 2019

Del

MyHeritage, det ledende, globale slektshistorie og DNA-selskapet, er i dag blitt oppnevnt som hovedsponsor for Melodi Grand Prix 2019 av den Europeiske Kringkastingsunionen (EBU). MyHeritage har, som arrangementets hovedsponsor, fått omfattende global assosiasjon og arrangement, media og digitale rettigheter i forbindelse med den kommende sangkonkurransen som vil finne sted i Tel Aviv.

Denne pressemeldingen inneholder multimedia. Se hele pressemeldingen her: https://www.businesswire.com/news/home/20180926005471/no/

MyHeritages tjenester gjør det lett for hvem som helst, hvor som helst, å begi seg ut på en fascinerende oppdagelsesferd for å finne sine røtter. Ved hjelp av MyHeritage DNA-testen, MyHeritages integrerte slektstre-bygging-platform (Family Tree Builder) og samlinger bestående av ni milliarder historiske dokumenter, hjelper MyHeritage millioner av mennesker til å oppdage sine familiers fortid, og til å forstå hvordan de selv passer inn i den globale menneskelige mosaikken.

Dette samarbeidet med Eurovisjonens sangkonkurranse kommer kort tid etter at MyHeritage har blitt den mest populære slektshistorie- og DNA tjeneste-leverandøren i Europa. Dette som en følge av den økende interessen for DNA-testing for å finne ukjente slektninger og etniske opprinnelser.

MyHeritage kommer til å jobbe i tett samarbeid med the EBU det kommende året, ved å fokusere på den rike arven til Melodi Grand Prix og avdekke relasjonene mellom vinnere, deltagere og tilhengere av showet.

Jon Ola Sand, EBUs toppsjef for Eurovision Song Contest, sier at “vi er glade for å ha MyHeritage ombord som Presenting Partner for Eurovision Song Contest 2019. Dette nye partnerskapet er det perfekte tilskudd; det støtter opp om våre kjerneverdier av mangfold og inkludering, samtidig som vi samler de forskjellige land og nasjonaliteter i oppdagelsen og kreativitetens ånd.”

“Vi er glade for å samarbeide med Eurovision Song Contest,” sier Aviram Levi, sjef for markedføringsavdelingen ved MyHeritage. “Eurovision Song Contest er en av verdens største sammenkomster som feirer kulturelt mangfold og kreativitet, og MyHeritage deler disse verdiene. Ved å hjelpe mennesker til å styrke båndene til sine slektninger, ved å etablere et forhold til sine slektshistorier og opprinnelseskulturer, etablerer man en forståelse for at selv om vi alle er unike, har vi også flere ting til felles og er mer forbundet enn vi selv er klare over”.

Semifinalene for neste års Eurovision Song Contest finner sted 14. og 16. mai 2019, og den store finalen går av stabelen 18. mai på EXPO International Convention Center i Tel Aviv, Israel. Show-produksjonen skjer i samarbeid mellom Israels offisielle kringkaster KAN og EBU.

Om MyHeritage

MyHeritage er Europas ledende tjenesteleverandør for slektshistorie og DNA-testing, med hundre millioner registrerte brukere rundt om i verden. Som teknologisk utviklingsleder har MyHeritage endret slektshistorie til en aktivitet som er tilgjengelig og umiddelbart givende. Selskapets globale brukersamfunn har tilgang til et massivt bibliotek av historiske dokumenter, den mest varierte, internasjonale samlingen av slektstrær og banebrytede søke- og matching-teknologier.

MyHeritage DNA ble lansert i 2016. Den er en teknologisk avansert, rimelig DNA-test som avdekker etniske opprinnelser og finner hittil ukjente slektninger. Millioner av familier setter sin lit til at MyHeritage på en enkel måte kan hjelpe dem til å finne nye slektninger, oppdage deres etniske opprinnelser og å verdsette slektshistorier, fortidens og nåtidens, til glede for kommende generasjoner. MyHeritage er tilgjengelig på 42 språk. www.myheritage.no.

Om EBU

European Broadcasting Union (EBU) er verdens fremste establisement for allmenne mediatjenester (PSM), og målet er å gjøre PSM uunværlig. EBU har 119 medlemsorganisasjoner fordelt på 56 europeiske land og ytterligere 33 assosierte medlemmer i Asia, Afrika, Australasia og i Nord- og Sør Amerika. Dets medlemmer opererer nesten 2000 TV- og radio-kanaler, i tillegg til mange online plattformer. Totalt når disse et publikum med over en milliard mennesker rundt om i verden, via kringkasting på over 160 forskjellige språk.

EBU arbeider for å sikre en bærekraftig fremtid for offentlig media-tjenester, ved å gi sine medlemmer innhold i verdensklasse. Det varierer fra nyheter til sport og musikk, og til å bygge videre på grunnleggende solidaritet og samarbeid til å skape et senter for læring og samarbeid.

Eurovision Services, EBUs forretningsdel, har et utmerket globalt rykte og er den foretrukne leverandøren av medietjenester for mange medieorganisasjoner og idrettsforbund rundt om i verden.

EBU har kontorer i Brussel, Roma, Dubai, Moskva, New York, Washington DC, Singapor og Beijing. Hovedkontoret ligger i Genève.

Les mer om EBU på www.ebu.ch.

Contact information

MyHeritage
Rafi Mendelsohn, +44-(0)207-193-1854
Direktør for PR & Social Media
pr@myheritage.com

Om Business Wire

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.co.uk

(c) 2018 Business Wire, Inc., All rights reserved.

Business Wire, a Berkshire Hathaway company, is the global leader in multiplatform press release distribution.

Følg saker fra Business Wire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Business Wire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Business Wire

Lenovo Data Center Group Delivers Broad Edge Computing Portfolio, Expands Investments in IoT22.2.2019 13:13:00Pressemelding

Next week at MWC Barcelona, Lenovo Data Center Group (DCG) will showcase continued investments in its solutions supporting IoT and edge computing as part of its IoT growth plan over the next few years. Building on the momentum of its fifth consecutive quarter of profit growth, Lenovo DCG is building a portfolio that takes infrastructure to where the data is, whether that be in the traditional data center, in the cloud or increasingly, at the edge. Today, around 10 percent of enterprise-generated data is created and processed outside a traditional centralized data center or cloud. By 2022, Gartner predicts this figure will reach 75 percent. This migration is driving increased concerns around data privacy, security and regulations coupled with challenges of latency, bandwidth and downtime. Lenovo is addressing these challenges by creating a broad portfolio of edge computing offerings that address the different ways that customers want to deploy edge computing solutions for IoT use cases.

Entrust Datacard to Acquire Market-Leading General Purpose Hardware Security Module Business from Thales22.2.2019 09:47:00Pressemelding

Entrust Datacard, a leading provider of trusted identity and secure issuance technology solutions, today announced that the company has signed a definitive agreement to acquire Thales’s market-leading General Purpose Hardware Security Module (GP HSM) business, nCipher Security, which has been operating as a separate stand-alone business within Thales since January 2019. Thales is divesting its nCipher GP HSM business, in accordance with Regulatory Clearances necessary to complete Thales’s forthcoming and previously-announced acquisition of Gemalto and to ensure a strong competitive market leader in the HSM market. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20190222005135/en/ General Purpose HSMs are a core component of Entrust Datacard’s solutions and are an underlying part of the security infrastructure of the company’s public key infrastructure (PKI) and secure socket layer (SSL) offerings. The acquisition will allow the

Turkcell and US RAN Vendor Airspan Are Laying the Foundation for 5G with an Ultra-Dense AirDensity Network to Support Turkey’s Digital Transformation22.2.2019 09:06:00Pressemelding

Turkcell and Airspan announce the first deployment of AirDensity to deliver coverage and capacity to the most constrained indoor locations in Turkey as well as extending coverage to rural areas and enabling development of next generation solutions including Drone-based flying cells. AirDensity is based on the multi-award-winning AirUnity platform and part of the Airspan network densification portfolio that counts approximately half a million 4G cells deployed world-wide. This is further proof of the progress of the Feb 23, 2017 strategic cooperation announcement between Turkcell and Airspan. Airspan supports the ‘Made in Turkey’ 5G consortium with an R&D center in the Istanbul Technopark and provides regional support for Airspan’s deployments. Turkcell is deploying AirDensity is the innovative all-wireless small cell to deliver world class user experience to its residential and enterprise customers, develop innovative vertical applications and remain Turkey’s leading digital operator.

MHI Selected for Inclusion in All Four GPIF ESG Investment Indices22.2.2019 08:46:00Pressemelding

Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI)(TOKYO:7011) has been selected by Japan's Government Pension Investment Fund (GPIF), one of the world’s largest pension funds, as a constituent of all four of its indices used as references for making ESG (environmental, social, and governance) investments into Japan’s corporate sector. Selection by GPIF reflects the high acclaim accorded to MHI Group’s ESG-related initiatives: specifically, its response to environmental issues and social challenges and its bolstering of corporate governance. GPIF issues four ESG indices: 1) FTSE Blossom Japan Index, a broad index incorporating overall ESG considerations based on FTSE Russell, an investment index calculator wholly owned by the London Stock Exchange; 2) MSCI Japan ESG Select Leaders Index, a similar broad index based on MSCI, a U.S. provider of investment indices; 3) MSCI Japan Empowering Women Index (WIN), an MSCI index monitoring companies’ gender diversity performance; and 4) S&P/JPX Carbon Effi

IDEMIA Makes Urban Mobility Easier in Lisbon with Cosmo Fly, the First EMV Dual Interface Payment Card Certified by the Calypso Networks Association22.2.2019 08:44:00Pressemelding

IDEMIA, the global leader in Augmented Identity, is excited to offer an Urban Mobility solution on the back of its alliance with SIBS and Otlis, the consortium of 7 transport operators that manages the interoperability in Lisbon and the common system shared by 27 mobility operators. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20190222005104/en/ (Photo: Business Wire) In an increasingly connected world, electronic solutions are popping up everywhere and dual interface payment cards are now common in people’s wallets even if they are put to just one use – namely payments. Meanwhile IDEMIA has developed a new payment card called Cosmo Fly that comes with new services including Urban Mobility, enabling cardholders to buy public transport tickets directly from their bank’s transport partner. The tickets are stored in their payment card and can be used immediately. This solution is very convenient for commuters as they pay and tr

Novostia Technology for Heart Valve Prosthesis Raises CHF 6.5 Million to Start First Clinical Trials22.2.2019 07:30:00Pressemelding

Novostia announces that it raised CHF 6.5 million from private investors to advance its disruptive aortic and mitral heart valve to clinical trials. Heart valve diseases affect more than 100 million people worldwide. Every year hundreds of thousands of patients undergo a heart valve replacement. Available technologies entail serious constraints: lifelong anticoagulant medication or further replacements due to limited valve durability. Thanks to a unique patented design and the use of a high-performance biocompatible polymer, Novostia eliminates all these constraints as well as clicking noises. “Our technology should significantly improve the quality of life of people bearing a heart valve prosthesis, especially kids and young patients, while reducing overall healthcare costs. We appreciate the trust and support of our investors and look forward to bringing this long-awaited innovation to the patients and the physicians,” said Geoffroy Lapeyre, Novostia CEO. About Novostia Novostia is a