MTV KÅRER OZZY OSBOURNE TIL “GLOBAL ICON” PÅ EUROPEAN MUSIC AWARDS

MTV kommer til å hedre den musikalske karrieren til rockelegenden Ozzy Osbourne under årets MTV European Music Awards. Hardrock-ikonet vil motta årets Global Icon Award under showet som finner sted i Glasgow søndag 9. november.

– Ozzy Osbournes påvirkning på musikk og populærkultur har vært utrolig, sier Bruce Gillmer fra MTV. – Han har underholdt, påvirket, inspirert og noen ganger sjokkert horder med ”diehard”-fans verden rundt. Det er derfor ern ære for oss å lansere Ozzy Osbourne som årets Global Icon.

I løpet av en karriere som har vart over fire tiår, har Ozzy solgt mer enn 120 millioner album på verdensbasis både som vokalist i Black Sabbath og som soloartist. Denne uken slapp Ozzy albumet Memoirs of a Madman om inkluderer Ozzys 17 største hits.

• Eminem (2013), Whitney Houston (2012), Queen (2011) og Bon Jovi (2010) er tidligere vinnere av Global Icon-prisen
  • Nicki Minaj er vert for årets 2014 MTV EMA.
  • Ariana Grande, Ed Sheeranog Nicki Minaj skal alle opptre på 2014 MTV EMA.
  • Fans kan stemme på sine favorittartister på mtvema.com frem til 8. november, kl. 23:59.

Kate Laverge – kate.laverge@vimn.com – +1 212 654 4335 – @VIMN_PR
Seema Alibhai – seema.alibhai@vimn.com – +44 203 580 2106

Nedre Langgate 32

MTV EMA sendes på alle MTV kanaler rundt om i verden søndag 9. November, kl 21.00 fra Hydro i Glasgow. MTV EMA – MTV’s globale feiring av de heteste stjernene innen musikkbransjen – viser artister fra hele verden og på tvers av sjangre, og bringer musikkentusiaster sammen for en helt unik opplevelse i ukene som leder opp mot showet. Følg @MTVEMA og sjekk ut #MTVEMA på Twitter og finn oss på Instagram eller Facebook. For MTV EMA nyheter, oppdateringer og pressemateriale ¬– gå inn på press.mtvema.com eller følg oss på @VIMN_PR. Om MTV MTV er verdens ledene underholdningsmerkevare for unge. Med en global rekkevidde på mer enn en halv milliard husstander, er MTV det kulturelle hjemstedet for millenniumsgenerasjonen, musikkfans og artister, i tillegg til å være en pioner innen kreativ innovasjonsprogrammer for unge mennesker. MTV gjenspeiler og skaper popkultur med dens prisvinnende innhold bygget opp rundt fengslende historiefortelling, musikkfunn? og stor aktivitet både på TV, nett og mobil. Utenfor USA er MTV en del av Viacom International Media Networks, en underavdeling av Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB, VIA), en av verdens ledende skapere av programmer og innhold på tvers av alle medieplattformer.

Følg pressemeldinger fra Consilio

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Consilio på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Consilio

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 11:10:48 CEST | Pressemelding

I dag er Verdens Revmatikerdag, en undersøkelse viser at noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.