Mr. E & Me er ute med New Orchestral Hits 4 Kids!

Meg og kammeraten min er også Mr. E and Me, og er ute med deres engelskspråklige barneplate i dag! Foto: Marthe Amanda Vannebo

Verdens aller største selskap for klassisk musikk, Naxos, kliner til og sender en norsk barneplate ut til hele kloden - WORLD WIDE! New Orchestral Hits 4 Kids fra Mr. E & Me er ute nå!

Her hjemme, til fjells og i bygd, ved kyst, til skogs og i by, er de kjent som Meg og kammeraten min.
 Ute i verden heter de Mr. E & Me. Me er selveste Meg, låtskriverfantomet Martin Hagfors og det er ikke noe mysterium at Mr. E er selveste Kammeraten, Erik Johannessen, også kjent som hele Jaga Jazzists Johannessen.

Dette er popmusikk for barn i klassisk drakt (ikke barn i klassiske drakter nødvendigvis, de kan ha på seg hva de vil, det vi mener er at det er popmusikk i klassisk drakt. For barn).

Dette er nyinnspillinger av Meg og kammeratens største hits på Megs morsmål, til Kammeratens arrangementer, med hele landets Kringkastingsorkester, Det Norske jentekor og hele verdens snydeligste Mari Boine, under ledelse av Ingar Bergby og hele ABBAs Anders Eljas.

Hør hele New Orchestral Hits 4 Kids her!

Har vi nevnt at dette er første gang norsk barnemusikk eksporteres ut til verden? For det er det virkelig! New Orchestral Hits 4 Kids distribueres nemlig til alle land, og det er jo en sensasjon i seg selv.

Og, én ting til: 27. oktober feirer Mr. E & Me dette albumet på Victoria i Oslo med to konserter - én på engelsk og én på norsk. Der er alle velkomne til Rotteplaneten, en verden av psykedelia, ellevill lek med ord og uredd omgang med tøys og alvor. Billetter til den engelske konserten finner du her, og til den norske her

New Orchestral Hits 4 Kids utgis av Naxos Norway. Labelkontakt: tomas@naxos.no. For promo, kontakt Drabant Music: nicolay@drabantmusic.no.

Albumcover for New Orchestral Hits 4 Kids