Volkswagen

Møt Volkswagen T-Roc R

Del

Med 300 hk og 400 Nm dreiemoment, forener T-Roc R en moderne livsstil med racing. En nær produksjonsklar studie får verdenspremiere på bilutstillingen i Genève 5. – 17 mars.

T-Roc R
T-Roc R

Allerede nøkkelen med R-logo signaliserer at dette er en spesiell bil. Når du åpner døra, faller blikket på inngangslister  i rustfritt stål, også de med R-inskripsjon. Du setter deg i seter med brodert R-logo, holder i ett eget multifunksjons sportsratt, og betjener pedaler i rustfritt stål.

Siden 2010 har R vært kjennemerket på Volkswagens mest eksklusive og racinginspirerte modeller. Nå vil en R-utgave også toppe modellutvalget av den populære crossoveren T-Roc.

Spesifikt, distinkt R-design

Utvendig kjenner du T-Roc R på den markante fronten, med en nedre grill som løper i hele bilens bredde. Vertikale kjørelys markerer avslutningen på de store luftinntakene.

Bak sladrer støtfangeren med ekstra luftriller, R-diffusor i kontrastfarge og to doble avgassrør om ambisjonene. Sidespeilene er i matt Chromeoptikk, og takspoileren er en egen R-versjon. I tillegg vil kjennere raskt legge merke til R-symbolene i grillen foran, på sidene og på bakluka.

Nye T-Roc R er utviklet og testet av VoIkswagen R, blant annet på legendariske Nürburgring Nordschleife. Ingeniørene har også dratt nytte av ekspertisen til vår egen Petter Solberg, verdensmester både i rally og rallycross, og Volkswagens fabrikkfører Benjamin Leuchter.

Ytelser for gate og bane

Volkswagens TSI-teknologi gir en kraftpakke med 300 hk og 400 Nm dreiemoment fra 2,0 liter slagvolum. 4MOTION firehjulsdrift og syvtrinns DSG-dobbelclutchgirkasse blir standard, noe som sørger for en suveren akselerasjon, uten kraftavbrudd.

Fra stillestående spurter T-Roc R til 100 km/h på 4,9 sekunder. Toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/h.

Et senket sportsunderstell, og ikke minst progressiv styring som standard, gir svært sportslige kjøreegenskaper. 17-tommers bremser med R-logo, som tidligere bare har vært tilgjengelig på Golf R Performance, sørger for effektiv fartsreduksjon.

Race Modus

I tillegg til de vante kjøreprogrammene, vil T-Roc R ha et eget Race Modus. Da tillater det elektroniske stabilitetsprogrammet (ESC) svært dynamisk kjøring i veigrepets grenseland. For de helt store dynamiske utskeielsene, kan ESC slåes av. I tillegg finner du også Launch Control i T-Roc R, for maksimal utnyttelse av tilgjengelig veigrep ved start.

Volkswagen R er et 100% heleid datterselskap av Volkswagen AG. Bokstaven R har stått for Racing siden den første modellen, Golf R32, og utrykker en tett tilknytning til motorsport.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Volkswagen

Volkswagen
Volkswagen
Frysjaveien 31b
0609 Oslo

240 33 300http://www.volkswagen.no

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for niende året på rad i 2018. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.

Besøk oss gjerne på:

https://www.volkswagen.no/no.html

https://moller.no/no/nyhetsrom

https://www.volkswagen-newsroom.com/en

https://www.volkswagenag.com/

Følg saker fra Volkswagen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Volkswagen

Volkswagen planlegger 22 millioner elektriske biler i løpet av de neste ti år13.3.2019 11:31:36 CETPressemelding

70 nye elektriske modeller innen 2028 – istedenfor de tidligere planlagte 50 Omfattende avkarboniseringsprogram for Volkswagengruppen fastlagt Volkswagengruppen sikter mot full CO2-nøytralitet innen 2050 Dr. Herbert Diess: – Volkswagen vil endre seg radikalt. Vi tar ansvar innen alle sentrale tema for framtida – spesielt innen klimakampen. Volkswagenkonsernet fortsetter påtrykket for en grunnleggende endring i individuell mobilitet, og satser konsekvent på elektrifiserte biler. Økningen i planlagte modeller på gruppens elektriske plattformer gir en økning fra 15 millioner til 22 millioner kjøretøy i det kommende tiåret. Økt elektrisk mobilitet er et viktig steg på veien mot CO2-nøytralitet. Volkswagen har fastlagt et omfattende avkarboniseringsprogram med mål om å oppnå en fullstendig CO2-nøytral balanse innen alle områder fra kjøretøyflåte via produksjon til administrasjon innen 2050. Volkswagen forplikter seg dermed fullt og helt til klimamålene i Paris-avtalen. – Volkswagen tar ansv

Volkswagen og Microsoft deler fremgang i strategisk partnerskap11.3.2019 12:33:08 CETPressemelding

Volkswagen Automotive Cloud skal utvides til Kina og USA, i tillegg til Europa – kjernemarkeder for den kommende ID. Volkswagen og Microsoft utvikler det første pilotprosjektet for sammenkoplede kjøretøytjenester. Rask fremgang i byggingen av Volkswagens utviklingssenter i Nord-Amerika. Felles besøk hos Volkswagen Digital Lab i Berlin: dr. Herbert Diess, administrerende direktør i Volkswagen AG, og Satya Nadella, administrerende direktør i Microsoft, forteller om resultater av samarbeidet så langt, og peker ut veien videre. – Vårt strategiske partnerskap med Microsoft er en nøkkelfaktor i å utvikle Volkswagen til å bli en software-drevet tilbyder av mobilitet. Med Volkswagen Auotmotive Cloud, arbeider vi med en unik løsning for våre kunder. Våre muligheter for oppskalering gir oss et stort konkurransefortrinn på dette feltet, sier Dr. Herbert Diess. – Digital teknologi endrer raskt alle områder innen bilindustrien – fra produksjonsprosessen til selve bilen, sier Satya Nadella. – Vårt p

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom