Møt troppen til Special Olympics World Winter Games 2017

1.2.2017 10:51 | Norges idrettsforbund

Norge sender 35 utøvere til Special Olympics World Winter Games 2017 som arrangeres i byene Graz, Schladming og Ramsau i Østerrike 14. - 25. mars 2017.

Se troppen

Fredag 3. februar inviteres det til pressetreff med de norske utøverne og resten av delegasjonen på Olympiatoppen i Oslo. Tiril Sjåstad Christiansen og idrettspresident Tom Tvedt vil være til stede for å ønske utøverne lykke til.

Det vil bli mulighet for å ta bilder/filme trening, workshop og gjøre intervjuer før, under og etter samlingen med utøvere, trenere, ledere, Tvedt og Sjåstad Christiansen.

I Østerrike skal de norske utøverne konkurrere i langrenn, alpint, innebandy, skøyter og snowboard. Se hvem som skal representere Norge her.

PS: Medier som ikke har mulighet til å møte på fredag kan bestille bilder av NIF og settes i kontakt med utøvere og trenere.

Kontakt informasjonsrådgiver Karl Filip Singdahlsen: kalle@idrettsforbundet.no eller ring: +47 92640601

Program, fellessamling for den norske delegasjonen til Special Olympics World Winter Games 2017

Fredag 3. februar 2017

09.00 -10.00       Oppmøte Olympiatoppen for utøvere/trenere.

10.00 – 11.00     Pressekonferanse

Idrettspresident Tom Tvedt og Freeski-kjører Tiril Sjåstad Christiansen gir sine lykkeønskninger til den norske delegasjonen.

Presentasjon av den norske troppen og delegasjonen.

Informasjon om Special Olympics World Winter Games 2017.

11.30 – 12.30     Treningsøkt ute

Hele den norske delegasjonen trener sammen. Dette vil foregå utendørs.

Her vil det bli mulighet for intervjuer med utøvere og trenere i etterkant av økten.

12.30 – 13.30     Lunsj

13.30 – 14.00     Delegasjonsreglement

Juridisk avdeling NIF - ved Siri Grønborg Christensen

14.00 – 15.30     Workshop – Gruppen deles inn i tre mindre grupper

• Sunn idrett – Viktighet av ernæring. Delegasjonen lager mat sammen.
  • Verdiarbeid i norsk idrett - Håvard Øvregård, rådgiver verdiarbeid NIF
  • Antidoping Norge – Hvordan foregår en dopingkontroll?

Om Special Olympics

Special Olympics er en internasjonal organisasjon som jobber med idrett for mennesker med utviklingshemning, som tilrettelegger for trening og konkurranser for 2,3 millioner utøvere i over 160 land. Utøvere på alle ferdighetsnivåer trener og konkurrerer i 30 sommer- og vinteridretter; lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Special Olympics har også egne familie, skole og helseprogram.

Les mer om Special Olympics Norway her

Pressekontakt:

Karl Filip R. Singdahlsen
Informasjonsrådgiver
Mob: +47 92 64 06 01
kalle@idrettsforbundet.no

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) er det øverste organ i Norges største folkebevegelse, med 2.240.000 medlemskap fordelt på 11.409 idrettslag. NIFs visjon er "idrettsglede for alle".