Møt troppen til Special Olympics World Summer Games 2019

Lørdag 26. januar inviterer Idrettsforbundet til pressetreff på Olympiatoppen på Sognsvann med de norske utøverne som skal delta i Special Olympics World Summer Games.

Utøvere og Astrid Uhrenholdt Jacobsen på samlingen til Special Olympics World Summer Games 2015. Foto: Geir Owe Fredheim

Turner Stian Skjerahaug og idrettspresident Tom Tvedt vil være til stede for å ønske utøverne lykke til med mesterskapet som går av stabelen 14. - 21. mars i Abu Dhabi og Dubai i De forente arabiske emirater. Det vil bli mulighet for å ta bilder og filme under en fellestrening og gjøre intervjuer under og etter samlingen med utøvere, trenere, ledere, Tom Tvedt og Stian Skjerahaug.

Den norske troppen skal konkurrere i friidrett, golf, håndball, riding, svømming, turn og rytmisk gymnastikk. Se hvem som skal representere Norge her.

Medier som ikke har mulighet til å møte, kan bestille bilder av NIF og settes i kontakt med utøvere og trenere.

Program Lørdag 26. januar 2019

10.00                 Velkommen v/ idrettspresident Tom Tvedt

10.10 – 10.30    De forente arabiske emirater v/ First Secretary Ms. Heba Aljeneibi

10.30 – 10.45    Presentasjon av troppen

10.45 – 11.00    Pause

11.00 – 11.30    Hva vil det si å være med på et stort internasjonalt arrangement

11.30 – 12.30    Lunsj

12.30 – 14.30    Medietreff og fotografering

14.30 – 15.00    Innkvartering på rom og skifte til treningstøy

15.00 – 16.00    Trening i idrettshallen sammen med Stian Skjerahaug

Om Special Olympics

Special Olympics er en internasjonal organisasjon som jobber med idrett for mennesker med utviklingshemning, som tilrettelegger for trening og konkurranser for 2,3 millioner utøvere i 160 land. Utøvere på alle ferdighetsnivåer trener og konkurrerer i 30 sommer- og vinteridretter; lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Les mer om Special Olympics Norway her.

Media som ønsker å delta på samlingen bes oversende tema og ønsket intervjuobjekt til informasjonsrådgiver Sofie Torlei Olsen på sof@idrettsforbundet.no innen kl. 12.00 fredag 25. januar.

Vel møtt!