Møt ekspertene på helgens Boligmesse i Fløyahallen

Til helgen 4. – 6. november er det igjen tid for Boligmesse i Fløyahallen i Tromsø. 70 ulike boligeksperter skal inspirere folk i Tromsø og omegn til å komme videre med deres prosjekter hjemme, på hytta eller i uterommet.

Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Bare i høst har besøket økt med 20 % på de tre første messene.

- Vi ønsker velkommen til vår innholdsrike Boligmesse, hvor de besøkende får inspirasjon, eksperthjelp og ikke minst gode tilbud, enten de skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra Compass Fairs AS.

Også i år har bedriftene i området stilt opp for å delta på årets store boligevent. - Vi har fått med oss både store og små lokale bedrifter, i tillegg til flere nasjonale, som alle vil vise seg frem i Tromsø, forteller prosjektlederen. Det har vært stor interesse for årets messer rundt om i landet, og messearrangøren viser til 15 % besøksøkning så langt i år. - Både utstillere og besøkende trekkes til de fysiske møtene vi legger opp til, forklarer Bjørnsen.

Inspirasjon, tips og tilbud
Vinteren er årets store oppussingstid, og arrangøren minner om at messen er nyttig for alle som skal i gang med prosjekter som gulv- og flislegging, kjøkkenbytte og baderomsoppgradering, eller utskiftning av garderobeløsninger, vinduer, dører og varmekilder.
- Det er mange som skal investere i ny peis, ovn eller varmepumpe nå. På messen i Fløyahallen får du tips om hvilken løsninger som finnes på markedet. Det er både tid og penger å spare på å få nyttig informasjon og gode messetilbud, tipser Bjørnsen, og minner om at det er mange hus- og hytteleverandører på plass. - Kanskje du finner drømmehuset eller hytta?

Lanserer ny lampe
Det blir også mange muligheter til å fornye interiøret, og kanskje kjøpe noen julegaver. For første gang stiller nettbutikken Woroom.no på messen, og glassblåserne fra Glasshytta Blåst er også med. - De lanserer blant annet en helt ny lampe som er designet av en av glassblåserne, og slik lokal brukskunst er jo alltid populært, mener Bjørnsen. Se messeavis med program og utstilleroversikt på boligmesse.no.

Vinn oppussingshjelp
«Sinnasnekker’n» Otto Robsahm kommer lørdag og søndag. Begge dagene holder han foredrag om kreative ting man kan gjøre i hjemmet, og lørdag leder han konkurransene «Handy Girl» og «Ballongslippet». Nytt i år er messekonkurransen «Jakten på Otto». Premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team, og på søndag trekkes to finalister som går videre til hovedfinalen i mars 2017.

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17
Ronny Bjørnsen Tlf. 482 24 813/e-post ronny@boligmesse.no

Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
Det er barnepark for barn over 3 år på Boligmessen. Foto: Bård Gundersen