Morten Thorvaldsen utnevnt til æresmedlem av Cornell University

25.1.2017 23:02 | Thon Hotels

Konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, har blitt utnevnt til æresmedlem av den prestisjefylte hotellskolen, Cornell University.

Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen

Morten Thorvaldsen har blitt utnevnt til «CHS Honorary Member», og dette ble offentliggjort under HSMAI-prisene i Oslo.

– Jeg er svært takknemlig over å motta denne utnevnelsen. Det er hyggelig at arbeidet med unge ledere og unge medarbeidere blir satt pris på. Det er viktig å videreutvikle unge talenter i reiselivsbransjen – en bransje hvor jeg selv har jobbet i mer enn 37 år. Dette er noe jeg virkelig brenner for, og at dette blir verdsatt internasjonalt er stort for meg, sier Morten Thorvaldsen.

Cornell University er en internasjonal hotellskole i USA som ble etablert i 1922. Universitetet ligger i New York og Cornell Hotel Society er et anerkjent alumninettverk.

– Dette er en internasjonal pris i vår bransje, og det betyr selvfølgelig ekstra mye at det er professorer og Cornell-styret som har valgt meg ut. En leder må bry seg, både om jobben og medarbeiderne - og skape arbeidsglede, og det er givende for meg å kunne tilrettelegge for unge som ønsker å jobbe innen reiseliv, på restauranter og i hotellnæringen, sier Thorvaldsen.

Siden 2009 har Thorvaldsen vært visepresident i NHO Reiseliv, og i 2014 ble han tildelt HSMAI Veiviserpris for innsatsen han har gjort i bransjen. Morten Thorvaldsen har vært konserndirektør for hotell & restaurant i Olav Thon Gruppen i 28 år.

Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes 70 hoteller, 1 i Sverige, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år. Vi er medlem av verdens største allianse av uavhengige hotellkjeder, Global Hotel Alliance (GHA).