Burson Cohn & Wolfe

Morten Pettersen blir CEO for Burson-Marsteller Norden

Morten Pettersen, administrerende direktør for kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller Norge, er nå utnevnt til CEO for Burson-Marsteller i Norden.
Morten Pettersen blir leder for Burson-Marstellers kontorer  i Oslo, Stockholm, København og Helsinki.
Morten Pettersen blir leder for Burson-Marstellers kontorer i Oslo, Stockholm, København og Helsinki.

- Burson-Marsteller har ambisiøse planer for de nordiske landene, hvor vi allerede har et omfattende nettverk. Morten Pettersen er en av de sterkeste lederne i Burson-Marsteller EMEA og er riktig for denne nøkkelrollen, sier Jeremy Galbraith, administrerende direktør for Burson-Marsteller EMEA (Europa, Midtøsten og Afrika).

Morten Pettersen har vært i Burson-Marsteller siden 2010, og i rollen som administrerende direktør de siste to og et halvt årene. I tillegg til å lede den nordiske regionen, skal Pettersen fortsette i sin nåværende rolle som administrerende direktør for Burson-Marsteller i Norge. Han vil også ha et ansvar for Burson-Marstellers samarbeidskontorer i de baltiske statene.

- Burson-Marsteller har et sterkt team i Norden. Vi opplever økende etterspørsel etter våre tjenester, og vi ser også at flere multinasjonale etablerer nordiske organisasjoner. Jeg ser frem til å arbeide sammen med det øvrige nordiske lederteamet, sier Morten Pettersen.

Burson-Marsteller har kontorer i Oslo, Stockholm, København og Helsinki, og godt over hundre konsulenter i Norden totalt. Byrået har nylig lansert en omdømmestudie av over 100 bedrifter i Norden.

Morten Pettersen
Administrerende direktør Burson-Marsteller Norge og Burson-Marsteller Norden
morten.pettersen@bm.com

Bilder

Morten Pettersen høydebilde

Om Burson Cohn & Wolfe

Burson Cohn & Wolfe
Kongens Gate 6

23 16 45 00http://www.bcwstories.no
Burson-Marsteller, etablert i 1953, er et ledende globalt PR- og kommunikasjonsbyrå. Byrået tilbyr strategisk rådgivning og operativt arbeid innenfor et bredt spekter av kommunikasjonstjenester. Byråets internasjonale nettverk består av 72 kontorer og 85 samarbeidskontorer, som sammen har en tilstedeværelse i 110 land på seks kontinenter. Burson-Marsteller er eid av WPP, verdens ledende selskap for kommunikasjonstjenester.

Følg pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Burson Cohn & Wolfe på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Burson Cohn & Wolfe

Metsä-konsernet investerer i en fossilfri fremtid ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Sverige16.2.2023 12:21:21 CET | Pressemelding

Metsä-konsernet har, gjennom sin tørkepapirvirksomhet Metsä Tissue, besluttet å investere for å bli verdensledende på miljø i tørkepapirproduksjonen ved å modernisere og bygge ut Metsä Tissues Mariestad-fabrikk i Mariestad i Sverige. Investeringen vil øke tilgangen på lokalt fremstilte, bærekraftige tørkepapirprodukter på det skandinaviske markedet, der cirka 40 % av alt tørkepapir i dag kommer fra import. Investeringen har en verdi på 370 MEUR, og det er en av de største i tørkepapirbransjen i Europa og den største for Metsä Tissue. Byggearbeidet vil starte våren 2023, og den renoverte fabrikken skal etter planen være i drift i andre halvår 2025.

ELIN ØRJASÆTER TIL BURSON-MARSTELLER21.2.2012 08:55:05 CET | Pressemelding

En av Norges mest kjente kommentatorer, Elin Ørjasæter, begynner i Burson-Marsteller som kommunikasjonsrådgiver. - Ørjasæter er ikke bare en skarp og uredd kommentator, hun er også en erfaren bedriftsrådgiver, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller Sigurd Grytten. Ørjasæter har bakgrunn som fagforeningsforhandler, informasjonssjef, personaldirektør og hodejeger. Som hodejeger drev hun sitt eget selskap, Ørjasæter AS, som ble solgt til Visindi i 2004. De siste fire årene har Ørjasæter vært kommentator i E24, Norges største økonomiavis på nett. - Jeg gleder meg til å jobbe med kunder igjen, sier Ørjasæter. - De to siste månedene har jeg hatt permisjon i E24 for å revidere "Lederboka", min bok fra 2008 om arbeidsrett og kommunikasjon. Da kjente jeg savnet etter lederrådgiveren Elin. - Det er særlig givende å jobbe med bedrifter i endringsprosesser, fortsetter Ørjasæter, - og det blir nok mye av i næringslivet fremover. Jeg valgte Burson-Marsteller fordi de er så skikkelige og s