Morten Harket blir mentor i The Voice på TV 2

6.2.2017 21:27 | TV 2

Norges popkonge Morten Harket skal finne Norges beste stemme på TV 2.

Morten Harket blir mentor i den nye sesongen av The Voice på TV 2.

Morten Harket blir en av mentorene i den nye sesongen av The Voice som kommer på TV2 til høsten. Vokalisten i A-ha skal gjennom programserien finne unike sangtalenter og lede disse gjennom en tøff konkurranse. Morten skal gi oppfølging og veiledning for å få frem det aller beste i hver av disse sangtalentene.

- Det er mye uoppdaget talent der ute blant oss - dette kan bli spennende! sier Morten Harket.

Med Morten Harket som mentor, har TV 2 nå en av verdens beste stemmer i mentorstolen, og dermed starter nå jakten etter Norges beste stemme!

- Morten Harket er den ubestridte eneren i norsk musikkbransje og har vært en tydelig stemme i den internasjonale musikkverden helt siden gjennombruddet med debutalbumet «Hunting high and low» med a-ha i 1985. Morten har jo blitt referert til som innehaver av en av verdens beste stemmer og vil kunne bidra på en særegen måte i å jobbe med artistutvikling av nye talenter i The Voice. Vi er veldig glade for at Morten nå skal være mentor og at popikonet bidrar til at "The sun always shines on TV», sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Ønsker du å delta? Meld deg på her: https://www.shortaudition.com/Copy_The_Voice_Of_Norway

Morten Harket

Frontfigur og vokalist i a-ha, Norges største popsuksess.

Har gitt ut seks soloalbum.

Har vunnet til sammen 11 spellemannpriser.

Utnevnt til ridder av 1. klasse av St. Olavs Orden for ”innsats i norsk musikkliv”.

A-ha har solgt over 40 millioner musikkalbum og mer enn 70 millioner singler.

Morten Harket blir mentor i den nye sesongen av The Voice på TV 2.