Morsommere med hoppetau!

I dag hoppes årets hoppetaukonkurranse i gang. Over 100 000 barn over hele landet er med! På Svalbard er 27 elever fra Longyearbyen skole i gang med konkurransen.
Foto: Anne Elisabeth Næss
Elevene i 6A på Vahl skole, hoppet i gang konkurransen i Spikersuppa tirsdag 24.april! Foto: Anne Elisabeth Næss

I år som i fjor, markerer skoleelever i hele landet at våren er på vei. Ingenting sier vår som Nasjonalforeningen for folkehelsens hoppetaukonkurranse. Klassene har to uker på å hoppe så mye de kan, og samler poeng per hoppede minutt. Konkurransen varer helt til 4.mai.

- Mange lærere har gitt tilbakemelding om at konkurransen bidrar til samhold og godt læringsmiljø. Med Hopp for hjertet ønsker vi å legge til rette for at elevene kan være mer fysisk aktive i løpet av skoledagen, sier generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen, Lisbet Rugtvedt. Hun representerer organisasjonen som står bak initiativet, som i flere år har aktivisert barn på 4.-7.trinn.

I løpet av mai kåres det en nasjonal hoppetauvinner, samt fylkesvinnere i alle fylker.

-Vi ønsker alle klasser lykke til, og sender en takk til lærerne og skolene som legger til rette for at elevene kan være med på dette, sier Rugtvedt.

Bilder

Foto: Anne Elisabeth Næss