Morgan Sulele slipper sjalusi-singelen "Andre Enn Meg"
Hitleverandøren Morgan Sulele er tilbake med «Andre Enn Meg». Låten er skrevet i samarbeid med Jesper Borgen (Alan Walker, Katastrofe) og Jens Hjertø (CLMD, Marcus & Martinus), den samme trioen som sammen skapte Morgan Suleles listetopper «Bare Min» i 2015.
Med «Andre Enn Meg» adresserer de sjalusi med et glimt i øyet. For også lettbent popmusikk kan ha tekster med mening; er det lov å bli litt barnslig og usikker når den andre parten i forholdet åpenbart har et godt øye til andre? Selv når det er en uoppnåelig kjendis som for eksempel Stian Blipp eller Thomas Hayes? Hvor går grensen mellom sjarmerende behov for bekreftelse og kontrollerende eiesyke? Sprekker trollet når man faktisk snakker om at man er sjalu?
«Jeg selv, og sikkert veldig mange andre, har vært sjalu. Kjent klumpen i halsen. Men det hjelper ofte å sette ord på det, selv om man gjør det på en fleipete måte.» sier Morgan Sulele «Låta har rot i realitet, men er heldigvis mest overdrivelser og tull.»
Siden gjennombruddet med «Bare Min» har Morgan Sulele vært gjenganger på scener over hele landet, og hitlister over hele Norden. I tillegg til egne låter har han bidratt som vokalist eller låtskriver, og tidvis også co-produsent, for blant annet LOKE, Innertier, Marcus & Martinus, Jesper Jensetog Tungevaag & Raaban. Med sistnevnte ble han nominert til svensk Grammis 2019 for låta «All For Love».
«Andre Enn Meg» er den eneste låta du trenger, og du finner den her fra klokken 00:00 fredag 22. februar!
Kontakter
Elisabeth RiksenHead of PR Strategy
Tel:92012160elisabeth.riksen@sonymusic.comBilder
Lenker
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Maria Mena prøver igjen, i morgen24.4.2023 07:21:00 CEST | Pressemelding
Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
Foo Fighters er tilbake med nytt album19.4.2023 16:30:00 CEST | Pressemelding
Etter et år med enorme tap, selvransakelse og bittersøte minner, er Foo Fighters tilbake med albumet But Here We Are, ute 2. juni via Roswell Records/RCA Records. Første singelen «Rescued» er tilgjengelig i dag.
Siste kveld med Sandra og Stian!19.4.2023 07:09:00 CEST | Pressemelding
Sandra Lyng har fått med seg Staysman som feature på «Siste kveld»; låta 15-år gamle Sandra hadde danset til etter å ha sneket seg ut av vinduet og haiket til fest i en Volvo 240. Tilgjengelig fra 21. april.
Livsbejaende jubelpop fra Ida Jenshus18.4.2023 07:02:00 CEST | Pressemelding
Ida Jenshus er endelig tilbake i sin musikalske hverdag når hun slipper den oppløftende singelen "Only Kindness Matters" fredag 21. april
Peder Elias vinner Spellemann for Årets Internasjonale Suksess16.4.2023 09:30:00 CEST | Pressemelding
26 år gamle Peder Elias Eriksrud Kjørholt fra Trondheim vant i går Spellemannprisen for Årets Internasjonale Suksess basert på et gjennombrudd som hittil har resultert i over en halv milliard streams; priser, troféer, utsolgte konserter, singler og album på hitlistene i Sør-Korea og andre deler av Asia.