Monobank lanserer Google Pay i samarbeid med EVRY

(Oslo, 31. oktober 2018) Som en av de første bankene i Norden introduserer Monobank Googles mobile betalingsløsning til sine kunder. EVRY gjør det mulig å bruke Googles mobile betalingsløsning ved å digitalisere bankkortene i kundens mobiltelefon.

Christer Jonsson, SVP Card i EVRY

Google er en av de store aktørene som tilbyr tjenester for betaling med mobiltelefon. Med Google Pay kan du bruke en Android-telefon til å betale med i alle butikker med terminal for kontaktløs betaling, eller utføre kjøp i apper og nettbutikker. Du kan legge inn alle kredittkortene dine i Google Pay og samle alle kjøp på din egen Google-konto.

Monobank er en heldigital bank som har som mål å levere den beste opplevelsen til sine kunder og hvor geografisk ekspansjon er en viktig del av bankens vekststrategi.

- Vi er stolte over å være blant de første bankene i Norge som tilbyr Google Pay til våre kunder. Som digital bank er det naturlig å gi våre kunder mulighet til å ta i bruk nye betalingsformer og innovative digitale tjenester. For å komme raskt på markedet, er det viktig å ha gode partnere som støtter både globale trender og nasjonale initiativ. EVRY ligger i forkant av utviklingen av kort og mobil betaling, og er en viktig bidragsyter til at vi kan levere nye tjenester og produkter så tidlig som mulig, sier Martin Valland, CTO i Monobank.

- Betaling skal være enkelt, raskt og sikkert, og Monobank har innovasjon og kundeengasjement høyt på dagsordenen. Vi er stolte over å være bidragsyter til lanseringen av Google Pay. Kundene får nå tilgang til en brukervennlig betalingsmåte som kan benyttes på millioner av brukersteder i mange land, sier Christer Jonsson, SVP Card i EVRY.

Monobank er en gründerbank etablert i 2015 som nylig lanserte sin egen kredittkortapp Mono Pay og Widerøe Visa kredittkort. EVRY leverer hele den underliggende verdikjede av kredittkorttjenester til banken, alt fra fysiske og virtuelle kredittkort, mobile betalinger til kortproduksjon, samt relaterte tjenester.

EVRY har et helhetlig nordisk tilbud med spisskompetanse innen kortteknologi og mobile betalinger, og leverer tjenester til mer enn 100 kortutstedere i 12 land. Hvert år produserer EVRY cirka 25 millioner kort og overvåker mer enn en milliard korttransaksjoner over hele verden for å avdekke og forhindre betalingssvindel.

Viola Hellström VP Communications, EVRY, tel: + 46 73 708 1727
Martin Valland, CTO, Monobank, tel: + 47 40 200 800

Om Monobank

Monobank  er en heldigital gründerbank med kontor i Bergen som tilbyr lån uten sikkerhet, høyrentekonto, eget kredittkort og Widerøe Visa. Banken åpnet 19. november 2015 og er rundt 50 ansatte med lang erfaring innen finansbransjen.

Christer Jonsson, SVP Card i EVRY

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY inngår en strategisk avtale13.12.2018 07:03:28 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY har inngått en avtale om leveranse av neste generasjon kjernebank- og betalingsløsninger. Avtalen har en samlet kontraktsverdi på om lag NOK 650 millioner og gjelder for en periode på åtte år (opsjon for å utvide i ytterligere to år). Dette er et viktig steg for EVRY i det finske markedet og for selskapets strategi om fortsatt vekst i Norden og internasjonalt.