Monica Ervig Kjendalen er kåret til Årets butikksjef

Monica Ervig Kjendalen, kjøpmann på MENY Solsiden, er av handelen kåret til Årets butikksjef 2018 i Norge.

Monica Ervig Kjendalen er kåret til Årets butikksjef 2018. Foto: Vidar Alvik

Ferskvaresjef på MENY Solsiden, Ståle Sandvik, tok i dag imot prisen på vegne av Kjendalen under Handelskonferansen 2018. Virke, rekrutteringsselskapet Impact, Markedsinfo og Retailmagasinet står bak kåringen.

Også i fjor var Kjendalen nominert til prisen, og endte som én av tre finalister. I år hun nådd helt til topps. I juryens begrunnelse står det:
Kjendalen har fylt sin rolle som leder med lidenskap, høy medarbeidertilfredshet og lavt sykefravær. Hun er også blitt trukket frem som rollemodell både i bransjepresse og i sitt markedsområde. Hun er heller er ikke redd for å gå nye veier for å skape unike handleopplevelser for kundene og utnytter de mulighetene som finnes samt er gjerne i front når det gjelder å ta i bruk ny teknologi.

Kjendalen er kjøpmannsdatter og har siden 2006 ledet MENY Solsiden i Trondheim. Butikken har over flere år utmerket seg med svært gode resultater. Butikken scorer også høyt i kundeundersøkelser og medarbeidertilfredshetsundersøkelser.

-Monica har lidenskap i rollen som leder og kjøpmann, alltid med kundene i fokus. Sammen med teamet sitt, jakter hun på millimeterne som skal til for å gjøre MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de beste råvarene, den ypperste fagkunnskapen og den råeste handleopplevelsen, sier Line Beate Jebsen, HR-direktør i MENY.

Fakta om Monica Ervig Kjendalen (40):

• Kjendalen har jobbet i dagligvarebutikk fra hun var liten, først i farfars butikk, deretter farens butikk. Hun har studert ved Norges Varehandelshøyskole.
  • MENY Solsiden har i underkant av 60 ansatte og omsatte for 140 millioner kroner i 2017.
  • MENY Solsiden ble kåret til Norges beste MENY-butikk 2016.
  • Kjendalen vant årets Kremmerpris 2018 i konkurranse med NorgesGruppens totalt 1800 butikksjefer.
  • Kjendalen har i årenes løp fokusert på fagkompetanse og lært opp dyktige talenter og er butikken i MENY som har hatt flest traineer. I 2013 ble hun kåret til Årets talentutvikler i MENY-kjeden.

Kontaktperson:

Line Beate Jebsen, HR-direktør MENY, tlf: 930 37 932