Møller Bil styrker sin posisjon i Hedmark

Møller Bil har inngått intensjonsavtale med eierne av Hamjern Bil AS om kjøp av SKODA forhandleren med tilhørende selskaper. Partene tar sikte på at overtagelsen skjer 1. januar 2019.
Med dette kjøpet forsterker vi Møller Bils posisjon på Hamar, sier regiondirektør Kenneth Snarli, Møller Bil.

- Møller Mobility Group og Volkswagen konsernets strategi, er å skape sterke regionale forhandlere og et forhandlernett med størst mulig konkurransekraft. Møller Bil er allerede godt representert i distriktet, så for oss var det naturlig å kjøpe Hamjern Bil når denne muligheten bød seg, sier regiondirektør i Møller Bil, Kenneth Snarli.

- Hamjern Bil er en velrenommert og veldrevet SKODA-forhandler med røtter tilbake til 1997. Selskapet har mange dyktige medarbeidere og en sterk markedsposisjon for SKODA på Hamar. Med dette kjøpet forsterker vi Møller Bils posisjon på Hamar, sier Kenneth Snarli.

- I 2016 etablerte vi oss i helt nytt moderne SKODA-senter. Vi har siden åpningen hatt god vekst og fornøyde kunder. Selskapet har nå 24 dyktige og godt motiverte medarbeidere som er en vesentlig årsak til selskapets fremgang de seneste årene. For oss var tiden moden for å finne nye eiere til virksomheten, og vi er tilfreds med avtalen som er inngått med Møller Bil. Vi er trygge på at både kunder og ansatte blir godt ivaretatt, sier styreleder og eier Harald Rune Øyhovden.

- Med den løsningen vi nå får på plass, kan organisasjonens engasjement og kvaliteter kobles med Møller Bils ønske om å styrke sin markedsposisjon for Skoda i distriktet. Det gir de beste forutsetninger for en fortsatt fremgang for virksomheten, sier Harald Rune Øyhovden.

Møller Bil: Adm. direktør Kenneth Snarli; 909 30 707

Hamjern Bil
Hamjern Bil er en autorisert Skoda-forhandler som ble etablert i 1997 og omsetter for om lag 120 millioner kroner. Selskapet har 24 medarbeidere og vil selge 175 nye – og 240 bruke biler i 2018.

Møller Bil
Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede med 42 forhandlere og 11 skadesentre spredt over hele landet. Møller Bil i Norge har rundt 2 300 medarbeidere, og solgte 28.229 nye- og 19.493 brukte biler i 2017.