Fretex

Moddi med gjenbruks-kolleksjon

Moddi har plukket sin egen kolleksjon på sorteringsanlegget til Fretex. Han valgte ut stillongs, vinterbukser og veldig mange gode ullgensere som nå er tilgjengelig i Fretex sin nettbutikk.
Moddi #moddifretex #littlexlittle

- Jeg eier 15 plagg og 10 av dem er ullgensere. Jeg har butikkangst og blir svett bare av tanken på kleshyller og prøverom. For oss som både har rare størrelser og synes det er vanskelig å klemme seg inn i en butikk – eller bare bor uhøvelig langt unna - er Fretex nettbutikk en god løsning, sier Moddi.

Pål Moddi Knutsen er en artist med et stort miljøengasjement. Låta hans «Little by little» gir håp. Der formidler han at alle kan bidra til et bedre miljø gjennom hverdagsvalgene. Vi kan kjøpe mindre. Vi kan kjøpe ting som varer lenger. Vi kan kjøpe ting som er produsert på en forsvarlig måte og vi kan velge gjenbruk framfor nytt.

- Når jeg først skal hive meg på influencerkjøret, gjør jeg det med noen som har hjartet på rette staden. Jeg samarbeider med Fretex for å vise hvordan man som forbruker kan gjøre verden til et litt bedre sted, sier Moddi.

#littlexlittle #moddifretex

Moddi #moddifretex #littlexlittle
Moddi har valgt ullgensere som selges i nettbutikken
Moddi har valgt ullgensere som selges i nettbutikken

Om Fretex

Fretex

Fretex er Norges største arbeidsinkluderingsbedrift og bruktkjede.

Fretex er en del av Frelsesarmeen og ble etablert som et industrihjem i Kristiania i 1905 under navnet Elevator. Siden da har Fretex jobbet for å gi mennesker og ting nye muligheter.

Formålet til Fretex er å bidra til at mennesker får og beholde arbeid, og til et bedre miljø, gjennom blant annet gjenbruk.

Kjerneverdiene i Fretex er kjærlighet, åpenhet, lønnsomhet og engasjement.