MO og Sirius fronter låten til Ungdoms-OL

I dag, mandag 4. januar, slippes “Go Beyond. Create Tomorrow.”. Låten vil være soundtracket til historiens fjerde Ungdoms-OL som skal arrangeres på Lillehammer fra 12.-21. Februar.

Sirius og MO har fått æren av å fronte låten som skal dundre ut av høyttalerne når 1100 unge utøvere fra 70 nasjoner i alderen 15 til 18 år samles under Lillehammer 2016 Youth Olympic Games. “Go Beyond. Create Tomorrow.” er skrevet av Peter Baden som er ansvarlig for all musikken til Ungdoms-OL og Sigve Bull som har produsert låten i PhatCat Studios. Produksjonen er et resultat av et samarbeid mellom Teater Innlandet og Ungdoms-OL. Camilla Tellefsen står for koreografien til dansen som er laget til låten.

Hør “Go Beyond. Create Tomorrow.” HER.

– Da det ble klart at Ungdoms-OL skulle arrangeres i vår region, ønsket Teater Innlandet å bidra til folkefesten. Lillehammer 2016 har som mål å skape et arrangement for, av og med ungdom. Idéen om en koreografi danset av unge aktører fra regionen ble født. Til det trengte vi en signaturlåt, forteller teatersjef Janne Langaas.

– Peter Baden kontaktet meg med en forespørsel om å produsere og skrive soundtracket til Ungdoms-OL på oppdrag fra Teater Innlandet. Jeg ønsket å lage en låt som man ikke kan sitte stille til og som kan skille seg ut, forteller Sigve Bull. Han sier også at Baden på et tidlig tidspunkt lagde en skissemelodi til et refreng som Bull syntes fungerte godt. – Jeg valgte å bruke Peter sin originale melodi som MO synger på refrenget, mens Sirius leverer kruttsalver på versene. Resten er historie, sier Bull.

Ungdoms-OL har som visjon å inspirere ungdom verden over til å delta i idrett, leve sunt og etterleve de olympiske verdiene. Både Sirius og MO kjenner seg igjen i følelsen av å følge drømmene sine. – Det var veldig lett å skrive tekst til denne låten, siden jeg kan relatere meg til hvordan det er å jage målene sine slik disse utøverne gjør. Jeg har stor respekt for folk som jobber hardt for å komme dit de vil, selvom det til tider kan virke uoppnåelig, sier Sirius. Det var aldri noen tvil om at han skulle si ja til prosjektet. – Det er en ære å få være med på en låt som skal være soundtracket til et positivt arrangement som det Ungdoms-OL er, forteller han.

MO forteller at han syns det er spesielt viktig å stille opp for prosjekter som inkluderer ungdom. – Ungdom er fremtiden vår, og det er veldig viktig å gi de inspirasjon og muligheter til å følge drømmene sine. Jeg har alltid ønsket å inspirere andre til å jobbe hardt for det de brenner for, og er så takknemlig for at Peter, Sigve og resten av teamet vil ha meg med på dette, forteller MO.

Ungdoms-OL byr på 70 medaljeøvelser innenfor 15 vinterdisipliner, derav flere nye øvelser som langrennscross, monobob og ferdighetskonkurranse i ishockey. Lekene foregår på Lillehammer, Hamar, Øyer, Gjøvik og i Oslo. Arrangementet har også et eget kulturprogram og et læringsprogram. Kulturprogrammet kalles Sjoggfest og har over 150 arrangementer som konserter, foredrag, filmfestival og nye idretter. Sjoggfest blir den største ungdomsfestivalen Innlandet har sett. På musikkfronten byr Sjoggfest på alt fra internasjonale stjerner som Nico & Vinz og Madcon, til unge og fremadstormende artister som AURORA og Matoma. I tillegg deltar et solid utvalg av artister som Kvelertak, Lars Vaular, Lemaitre, OMVR, Sonny Alven og Sondre Justad. Man kan også oppleve unge talenter fra UKM, jazzmusikere, kor, symfoniorkester og mye mer. Læringsprogrammet Learn & Share bidrar til at Ungdoms-OL er en arena for å tilegne seg ny kunnskap både på og utenfor idrettsarenaen.

"Go Beyond. Create Tomorrow." livepremieres på årets Idrettsgalla, som sendes på NRK1 lørdag 9. januar kl. 19.55.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven