MO og Sirius fronter låten til Ungdoms-OL

I dag, mandag 4. januar, slippes “Go Beyond. Create Tomorrow.”. Låten vil være soundtracket til historiens fjerde Ungdoms-OL som skal arrangeres på Lillehammer fra 12.-21. Februar.

Sirius og MO har fått æren av å fronte låten som skal dundre ut av høyttalerne når 1100 unge utøvere fra 70 nasjoner i alderen 15 til 18 år samles under Lillehammer 2016 Youth Olympic Games. “Go Beyond. Create Tomorrow.” er skrevet av Peter Baden som er ansvarlig for all musikken til Ungdoms-OL og Sigve Bull som har produsert låten i PhatCat Studios. Produksjonen er et resultat av et samarbeid mellom Teater Innlandet og Ungdoms-OL. Camilla Tellefsen står for koreografien til dansen som er laget til låten.

Hør “Go Beyond. Create Tomorrow.” HER.

– Da det ble klart at Ungdoms-OL skulle arrangeres i vår region, ønsket Teater Innlandet å bidra til folkefesten. Lillehammer 2016 har som mål å skape et arrangement for, av og med ungdom. Idéen om en koreografi danset av unge aktører fra regionen ble født. Til det trengte vi en signaturlåt, forteller teatersjef Janne Langaas.

– Peter Baden kontaktet meg med en forespørsel om å produsere og skrive soundtracket til Ungdoms-OL på oppdrag fra Teater Innlandet. Jeg ønsket å lage en låt som man ikke kan sitte stille til og som kan skille seg ut, forteller Sigve Bull. Han sier også at Baden på et tidlig tidspunkt lagde en skissemelodi til et refreng som Bull syntes fungerte godt. – Jeg valgte å bruke Peter sin originale melodi som MO synger på refrenget, mens Sirius leverer kruttsalver på versene. Resten er historie, sier Bull.

Ungdoms-OL har som visjon å inspirere ungdom verden over til å delta i idrett, leve sunt og etterleve de olympiske verdiene. Både Sirius og MO kjenner seg igjen i følelsen av å følge drømmene sine. – Det var veldig lett å skrive tekst til denne låten, siden jeg kan relatere meg til hvordan det er å jage målene sine slik disse utøverne gjør. Jeg har stor respekt for folk som jobber hardt for å komme dit de vil, selvom det til tider kan virke uoppnåelig, sier Sirius. Det var aldri noen tvil om at han skulle si ja til prosjektet. – Det er en ære å få være med på en låt som skal være soundtracket til et positivt arrangement som det Ungdoms-OL er, forteller han.

MO forteller at han syns det er spesielt viktig å stille opp for prosjekter som inkluderer ungdom. – Ungdom er fremtiden vår, og det er veldig viktig å gi de inspirasjon og muligheter til å følge drømmene sine. Jeg har alltid ønsket å inspirere andre til å jobbe hardt for det de brenner for, og er så takknemlig for at Peter, Sigve og resten av teamet vil ha meg med på dette, forteller MO.

Ungdoms-OL byr på 70 medaljeøvelser innenfor 15 vinterdisipliner, derav flere nye øvelser som langrennscross, monobob og ferdighetskonkurranse i ishockey. Lekene foregår på Lillehammer, Hamar, Øyer, Gjøvik og i Oslo. Arrangementet har også et eget kulturprogram og et læringsprogram. Kulturprogrammet kalles Sjoggfest og har over 150 arrangementer som konserter, foredrag, filmfestival og nye idretter. Sjoggfest blir den største ungdomsfestivalen Innlandet har sett. På musikkfronten byr Sjoggfest på alt fra internasjonale stjerner som Nico & Vinz og Madcon, til unge og fremadstormende artister som AURORA og Matoma. I tillegg deltar et solid utvalg av artister som Kvelertak, Lars Vaular, Lemaitre, OMVR, Sonny Alven og Sondre Justad. Man kan også oppleve unge talenter fra UKM, jazzmusikere, kor, symfoniorkester og mye mer. Læringsprogrammet Learn & Share bidrar til at Ungdoms-OL er en arena for å tilegne seg ny kunnskap både på og utenfor idrettsarenaen.

"Go Beyond. Create Tomorrow." livepremieres på årets Idrettsgalla, som sendes på NRK1 lørdag 9. januar kl. 19.55.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo