Misbruk av TINE’s e-postadresse

Fra epostadressen til pressevakten i TINE er det sendt ut eposter som inneholder virus. Undersøkelser viser at epostene er sendt fra en server i Tyskland.

Undersøkelser som IKT-avdelingen har gjort, viser at vi ikke er hacket, men at noen bruker Presse@tine.no som avsender på mail med virus-innhold.

IKT-direktørTrond Vidar Aske opplyser at TINE i dag har fått veldig mange SPAM som er stoppet i våre filtre.

–Vi har ikke mulighet til å se hvem som har fått SPAM fra presse@tine.no, da ikke dette har gått ut fra våre servere, sier Aske.

TINE beklager sterkt de ulemper dette har ført til for de som urettmessig har mottatt epostene. Epostene må slettes umiddelbart, og lenkene må ikke brukes.

Smart, digital løsning som skal gjør dugnaden enklere18.9.2018 09:23Pressemelding