Minner om: partilederdebatt

Minner om at KrF-leder Knut Arild Hareide, Sylvi Listhaug (FrP), Per Olof Lundteigen (Sp) og Jonas Gahr Støre (Ap) er blant dem som møtes til debatt på Uniokonferansen i morgen fredag 30. november på Sundvolden Hotel.

Statsminister Erna Solberg taler klokken 10.00. Klokken 11.00 innleder Harald Stanghelle til årets partilederdebatt, som begynner klokken 11:30.

Deltakere:

• Høyre v/Anniken Hauglie

• Arbeiderpartiet v/Jonas Gahr Støre

• FrP v/Sylvi Listhaug

• Senterpartiet v/Per Olaf Lundteigen

• SV v/Audun Lysbakken

• Rødt v/Bjørnar Moxnes

• KrF v/Knut Arild Hareide

• Venstre v/Terje Breivik

• MDG v/Arild Hermstad

Årets Uniokonferanse handler om hva som skjer med demokratiet slik vi kjenner det. Har det nådd sin høyde og vil smuldre opp? Er Mark Zuckerberg en større fare for demokratiet enn Donald Trump? Har vi noen mulighet å skille mellom løgn og sannhet på nettet? Har sosiale medier skylden for internasjonale kriser og valg av visse politikere? Og hvordan påvirker utviklingen arbeidslivet?

Dette er store spørsmål våre inviterte foredragsholdere og innledere skal prøve å gi et svar på. Blant dem er Cambridge-professor David Runciman – forfatter av boka «How Democraty Ends».

Unio er partipolitisk uavhengig og er med våre 360 000 medlemmer Norges nest største hovedorganisasjon for arbeidstakere.

Unio skal være den hovedorganisasjonen som best ivaretar universitets- og høgskoleutdannedes interesser ved å arbeide for høyere verdsetting av kunnskap, forskning, kompetanse og ansvar.