Mimi Havsennep - mulig glasskår i produkter solgt på Julemarkedet i Bergen og Trondhjem i desember 2017

Arctic Mustard AS er ett firma som produserer sennepsprodukter i Mimi serien. Det er funnet ett glasskår i et tomt glass under inspeksjon før glasset skulle fylles med et sennepsprodukt.

700 glass fra samme leveranse er brukt som emballasje av vårt produkt - Havsennep. Disse glassene med Havsennep har utløpsdato 25.05.18. ble solgt på Julemarked i Bergen og Trondheim i desember 2017. Glassene er ikke brukt til andre produkter i Mimi serien.

Vi har ikke fått tilbakemelding fra kunder om funn av glasskår eller om kunder som er blitt skadet, men vi ønsker likevel at kunder som har kjøpt Havsennep på julemarkedet i Bergen eller Trondheim ikke spiser av disse glassene, men tar kontakt med oss.

"Vi har gode rutiner i vår produksjon, og heldigvis har det ikke forekommet tidligere. Glassbiten stammer fra en produksjonsfeil av glassene hos vår glass leverandør. Vi har etter funnet gjort endringer i våre rutiner i kontrolleringen av glass før de tas i bruk. Våre rutiner er gjennomgått av mattilsynet og er funnet i orden", sier Torunn K. Nestvold Styreleder i Arctic Mustard AS.

Arctic Mustard AS beklager dette på det sterkeste. Vi ønsker at kunder som har kjøpt Havsennep som har utløpsdato 25.05.18 tar kontakt med oss slik at vi kan erstatte produktet. Ta gjerne kontakt på e-post torunn@arcticmustard.com eller via Facebook: https://www.facebook.com/Mimisennepssaus/.

Viser til ytterligere informasjon på vår hjemmeside: www.arcticmustard.no og på Facebook: https://www.facebook.com/Mimisennepssaus/

Om Arctic Mustard AS

Arctic Mustard AS
Regine Normannsvei 45
8019 Bodø

Mimi er vårt varemerke, og vår hoved produkt er en sennepssaus basert på en gammel familie oppskrift Vi har en familiebedrift som produserer sennep og sennepsprodukter i hele Norge.

Følg saker fra Arctic Mustard AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Arctic Mustard AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.