Milos Pilipovic kjempet seg frem til kvartfinalen i junior-VM i taekwondo

Milos Pilipovic (16) fra Grorud Taekwondo klubb, som klarte å kvalifisere seg til ungdoms-OL sist uke, deltok fredag i junior VM som ble arrangert i Hammamet i Tunisia. Det deltok nesten 1000 juniorer fra 118 nasjoner i VM, noe som er ny deltakerrekord.

Milos er den eneste utøveren fra Norge som klarte kvalifiseringskravene til årets junior-VM. Dette klarte han ved å vinne gull i US Open i januar, bronse i Tyrkia Open i februar og gull i Holland Open i mars.

Milos Pilipovic vant sin første kamp i klassen herrer -78 kilo 17-10 mot Gabriel Molina Hermoso fra Spania før han vant den neste 25-5 over Viktor Porto fra Brasil. I kvartfinalen ventet Mohammad Ali Khosravi fra Iran.. Khosrawi slo Milos i kvartfinalen og tok senere VM-gull ved å slå Sør-Korea på overlegenhet i finalen.
Det var bare de store taekwondonasjonene som vant medaljer i dette mesterskapet. Iran med hele 7 gull ble beste nasjon på herresiden. Sør-Korea kom andre
plass, mens Tyrkia ble nummer tre.

Se filmen om Milos HER

Hvis du vil se dette innholdet fra player.bcapi.livearena.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.