Mills lanserer nye produkter og ny merkevare

Mills viderefører tradisjonen med grønne og plantebaserte alternativer, og lanserer nå fire nye produkter, samt en helt ny produktkategori.
Grønnere middag med havre og rødbete

Nordmenn etterspør i stadig større grad produkter som gjør det enklere å spise grønnere og mer variert. «Sunt og godt» er en av de største driverne når vi velger varer i butikkhylla. Mills følger opp disse forbrukertrendene, når sesongens produktnyheter nå slippes i midten av februar.

Mills ønsker å tilby matvarer som både er bra for oss som forbrukere og for planeten. Derfor har plantebaserte produkter også lenge vært kjernen i produksjonen.

Spis med god samvittighet

­– Med våre nyeste lanseringer øker vi andelen grønnsaker og de sunne planteoljene, for å gjøre det enklere for oss som forbrukere å ta varierte valg. Planteoljer har et høyt innhold av umettet fett som er det fettet det er anbefalt for oss å bytte til i kostholdet. Produksjonen krever også langt mindre landbruksressurser, så her kan man spise med god samvittighet, sier Helse- og ernæringssjef i Mills, Marte Gjeitung Byfuglien.

I tillegg til en helt ny serie plantebaserte alternativer, som starter med et smørbart alternativ til både brødskive og steking, kan Mills friste med nyheter innenfor grønnere middagstilbehør, en leverpostei med 30 % rødbeter og ny Olivero til steking og baking.

Grønnere middag med havre og rødbete
Leverpostei med rødbete
Olivero i folie, til steking og baking
100% plantebasert, økologisk, smøremyk margarin
Helse- og ernæringssjef i Mills, Marte Gjeitung Byfuglien

Mills AS er et norsk selskap etablert på Grünerløkka i Oslo i 1885. Der holder vi hus fremdeles. Vi produserer og markedsfører flere av landets mest kjente og kjære matvarer under merkevarene Plantego’, Delikat, Mills, Vita hjertego’, Soft Flora, Olivero og Melange. Vi skaper små og store øyeblikk av matglede hver dag!